از دست دادن نعوظ حین رابطه‌جنسی

ابتدا باید متذکر شویم که این پدیده ای بسیار متداول بین مردان است و ممکن است در هر سنی از زندگی جنسی ایجاد شود. مسائلی همچون استرس، اضطراب و درگیریهای فکری از عوامل مهم محسوب می شوند. از دست دادن نعوظ ممکن است منجر به مشکل روحی شود که به دو دلیل اصلی اتفاق می‌افتد:

- ناتوانی در اثبات مردیت خود
- ناتوانی در ارضای شریک‌جنسی

این دلایل موجب می‌شود که مرد دچار فروپاشی احساسی فوری شود و وارد حالتی از اضطراب و تشویش گردد که فقط وضعیت را بدتر می‌کند.

باید بگوییم که در اکثر موارد--به‌ویژه درمیان جوانان--از دست دادن نعوظ با عوامل روحی-روانی ، مثل «اضطراب عملکرد»، مرتبط است که موجب از دست دادن نعوظ قبل از وارد شدن آلت‌جنسی مردانه به واژن همسر یا در زمان کشیدن کاندوم روی آلت جنسی اتفاق می‌افتد. 

در چنین مواردی به هیچ عنوان نباید بترسید یا مضطرب شوید. سعی کنید ریلکس کنید و به رابطه‌جنسی بعنوان عملی فوق‌العاده که قرار است آخر آن به شما نمره بدهند فکر نکنید. فقط به این فکر کنید که هیجان خود را در محیطی کاملاً طبیعی بدون نگرانی ارضا کنید.

حتی اگر جوان هستید و مشکل جسمی دارید، می‌بایست با این مشکل برخورد کنید. سعی کنید با یک متخصص مشورت کنید تا روش درمانی مناسب برای وضعیتتان ارائه کند.

در بزرگسالی، علت از دست دادن نعوظ معمولاً ذات هورمونی یا عروقی دارد. بعد از ۵۰ سالگی، مشکل کاهش تستوسترون مطرح می‌شود که موجب بدکاری نعوظ یا در موارد حاد ناتوانی جنسی می‌گردد. 

درمورد از دست دادن نعوظ به دلیل مشکلات عروقی، درک مکانیزم آن کار را راحت‌تر می‌کند: گردش خون به آلت‌جنسی کاهش یافته و در نتیجه آن نعوظ دچار مشکل می‌شود.

نوشیدن الکل و مصرف انوع مواد مخدر نیز می تواند یکی از دلایل از دست دادن نعوظ باشد.

داروهای مربوط به بدکاری نعوظ، ارکتو  (Erecto)، ویاگرا (Viagra)، سیالیس (Cialis) و لویترا (Leviytra) هستند که به بالا بردن گردش خون در آلت‌تناسلی کمک می‌کنند.

باید بدانید که حتی در سنین بالا نیز علت از دست دادن نعوظ ممکن است روانی باشد. دلیل آن ممکن است مثلاً استرس محل کار یا مشکلات روابط باشد.

در اینگونه موارد، مهمترین مسئله این است که نترسید و بهترین راهکار را برای مشکلتان پیدا کنید، سعی کنید درک کنید که افراد بسیار زیادی مشکل شما را دارند و درمان‌های موثری برای آن وجود دارد.

موضوعات مرتبط: مساعل زناشویی ، سلامت ، بهداشت اقایان ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:از دست دادن نعوظ حین رابطه‌جنسی,نعوظ,ازدست دادن نعوظ, | 17:4 | نویسنده : حامد |

11اثر منفی که روابط عاشقانه می‌تواند بر سلامتی‌تان بگذارد

چطور نامزد یا همسرتان می‌تواند بر همه چیز زندگی شما از خوابتان تا فشارخونتان اثر بگذارد

آیا وضعیت رابطه احساسی شما می‌تواند بر سلامت عمومی‌تان تاثیر داشته باشد؟ کمی پیچیده است. تحقیقات نشان می‌دهد که یک شریک زندگی قوی می‌تواند به ما کمک کند دربرابر بیماری‌های مقاومت کنیم، عادت‌های سالم‌تری را برای زندگی انتخاب کنیم و یا حتی طولانی‌تر زندگی کنیم. از طرف دیگر، روابط سخت و پرمشکل استرس را وارد زندگی‌مان می‌کنند و سیستم ایمنی بدنمان را ضعیف می‌کنند.

خواه رفتارهایی باشد که در مقابل هم نشان می‌دهیم،خواه عادت‌هایی که به همدیگر منتقل می‌کنیم، عوامل مختلفی از رابطه‌مان می‌تواند بر سلامت ما اثر داشه باشد. بنابراین اگر شما هم ازدواج کرده‌اید یا در یک رابطه جدی هستید، دقت کنید که پیوند عاشقانه شما به این ۱۱ طریق ممکن است بر جسم و فکرتان اثر بگذارد.

۱. سطح استرس


نزدیکی جسمی منظم استرس را کاهش داده و سلامت را ارتقا می‌بخشد. در یک تحقیق که در سال ۲۰۰۹ به چاپ رسید، مشخص شد که زوج هایی رابطه‌جنسی منظم داشتند، از نظر فکری سالم‌تر بوده و رضایت بیشتری از رابطه خود و زندگیشان به طور کل داشته‌اند.

اما رابطه‌جنسی فقط یک جنبه از رابطه احساسی است. و رفتار همسر شما خارج از اتاق‌خواب خیلی راحت می‌تواند سطح استرس شما را بالا ببرد. مشاجرات بر سر بچه‌ها، اختلاف بر سر مسائل مالی یا حتی سوالاتی ساده مثل چه کسی کدام کار خانه را انجام دهد همه می‌توانند موجب بالا رفتن استرس شوند.

۲. هورمون‌های شادی‌بخش

رابطه‌جنسی تنها را تماس جسمی نیست که استرس را پایین می‌آورد و سلامت را بهبود می‌بخشد. در یک تحقیق که در سال ۲۰۰۴ بر روی ۳۸ زوج در دانشگاه کارولینای شمالی انجام گرفت، محققین دریافتند که هم زنان و هم مردان بعد از در آغوش کشیدن همدیگر، مقدار بالاتری هورمون اکسی‌توسین (هورمونی که استرس را کاهش داده و روحیه را بهتر می‌کند) دارند. همچنین خانم‌ها بعد از در آغوش کشیدن، فشارخون پایین‌تر و سطح هورمون استرس کورتیزول کمتری داشتند.

این رفتارها که نشانه توجه هستند، اهمیت بسیاری دارند: تماس روی بازوها، گرفتن دست‌ها یا دست گذاشتن روی شانه‌های همدیگر شاید فقط چند لحظه طول بکشد اما می‌تواند هورمون‌هایی که به غلبه بر استرس و اضطراب به شما کمک می‌کنند را تحریک کند.

۳. مشکلات خواب

خوابیدن کنار کسی که دوستش دارید و اعتماد می‌تواند به شما کمک کند به خوبی استراحت کرده و خوابی فوق‌العاده داشته باشید. البته یک استثنای مهم این قانون این است که همسرتان نگذارد که بخوابید--مثلاً با خروپف کردن یا زیاد تکان خوردن در خواب. در یک آمارگیری که در سال ۲۰۰۵ انجام گرفت، کسانیکه همسرشان دچار بی‌خوابی است بیشتر دچار خستگی در طول روز و خواب بی‌کیفیت می‌شوند.

روابط می‌تواند از راه‌های غیرمستقیم‌تر هم بر خواب شما اثر بگذارند. تحقیقات نشان می‌دهد که ناامنی یا اختلاف در رابطه با بی‌کیفیت و ضعیف شدن خواب در ارتباط است--و بدتر اینکه، مشکلات خواب موجب تشدید مشکل در روابط احساسی می‌شود و یک چرخه شوم و باطل ایجاد می‌کند.

۴. اضطراب

مشکلات رابطه احساسی هر کسی را ناراحت می‌کند اما در بعضی موارد می‌تواند منجر به اضطراب شدیدی نیز شود. تحقیقات مختلفی رابطه بین مشکلات زناشویی و افزایش خطر مشکلاتی نظیر اختلال منتشر و اضطراب اجتماعی را تایید کرده‌اند.

حل این رابطه می‌تواند بسیار دشوار باشد زیرا خود اضطراب موجب ایجاد مشکل در رابطه احساسی می‌شود (و نه فقط برعکس آن). بعضی تحقیقات نشان می‌دهند که ازدواج می‌تواند درمقابل اضطراب از شما محافظت کند. در یک تحقیق که در سال ۲۰۱۰ بر روی ۳۵۰۰۰ فرد در ۱۵ کشور مختلف انجام گرفت، افرادیکه ازدواج کرده بودند، کمتر دچار اضطراب و اختلالات فکری می‌شدند.

۵. افسردگی


افسردگی و اضطراب معمولاً در کنار هم هستند، ازاینرو عاقلانه است که روابط بتواند به طرقی پیچیده بر افسردگی تاثیر داشته باشد. از طرف دیگر، برخی تحقیقات نشان داده‌اند که روابط طولانی‌مدت--به‌ویژه ازدواج--می‌تواند علائم را در افرادیکه سابقه افسردگی دارند کاهش دهد.

از طرف دیگر، رابطه‌های ناسالم به طور قابل‌توجهی احتمال بروز افسردگی بالینی را بالا می‌برند. در یک تحقیق کوچک ولی موثق، زنان، صرفنظر از سابقه افسردگی خانوادگی یا شخصی‌شان، درصورت خیانت شوهرشان یا بر هم خوردن ازدواجشان، شش برابر بیشتر از مردان دچار افسردگی می‌شوند.

۶. مصرف الکل

همسران ما نقش بسیار مهمی در میزان مصرف الکل ما دارند. در یک تحقیق که روی بیشتر از ۶۰۰ زوج طی چهار سال اول ازدواجشان انجام گرفته بود، مشخص شد که عادات مصرف الکل افراد آینه مصرف همسرشان است؛ اگر همسرشان فردی با مصرف بالای الکل باشد، آنها هم احتمال بیشتری برای مصرف بیشتر الکل دارند.

همچنین درست است که اختلافات رابطه و فقدان نزدیکی می‌تواند افراد را به سمت الکل بکشاند. تحقیقات نشان می‌دهد که هم مردان و هم زنان در پاسخ به مشکلات زناشویی خود، الکل بیشتری مصرف می‌کنند و مصرف بالای الکل در مقابل می‌تواند موجب وخیم‌تر شدن این مشکلات شود.

۷. فشارخون

رژیم‌غذایی، عادات ورزش کردن و سطح استرس همه می‌توانند بر فشارخون افراد تاثیر بگذارند، پس خیلی جای تعجب نیست که رابطه احساسی شما هم بتواند چنین نقشی داشته باشد.

در یک تحقیق بسیار موثق، محققان دریافتند که افراد در ازدواج‌های موفق، فشارخون پایین‌تری نسبت به همتایان مجرد خود داشته‌اند. اما افرادیکه ازدواجشان ناموفق بودن فشارخون بالاتری نسبت به مجرد‌ها داشتند.

بودن در یک رابطه ناسالم موجب می‌شود بدنتان هورمون استرس تولید کند و قلبتان تندتر بزند. و این عوامل می‌تواند به مرور زمان موجب بالا رفتن فشارخون شود.

۸. سلامت قلب

رابطه بین روابط و سلامت قلبی-عروقی فراتر از فشارخون است. تحقیقات به طور مداوم گزارش کرده‌اند که ازدواج می‌تواند خطر حمله قلبی را پایین آورده و فرد بعد از عمل قلب نتیجه بهتری خواهد داشت.

چه چیزی این را توضیح می‌دهد؟ استرس و سایر عوامل بیولوژیکی (ازجمله فشارخون) درگیر هستند اما حمایت احساسی و قابل‌لمسی که زوج‌ها برای هم فراهم می‌کنند هم نقش دارد. رفتارهایی که نشن توجه فرد است--تماس‌های محبت‌آمیز، رفتارهای باملاحظه--واقعاً در ریکاوری افراد تاثیر دارد.

۹. بهبودی از سرطان

در تحقیقات مختلف و متعدد مشخص شده است که ازدواج‌های موفق بر میزان بهبودی و درمان سرطان، ازجمله سرطان پروستات، ریه و روده، تاثیر می‌گذارد. در یک تحقیق بزرگ که در سال ۲۰۰۹ بر روی 3.8 میلیون بیمار سرطانی انجام گرفت، ۵۸ درصد از افراد متاهل بعد از تشخیص سرطان توانستند تا ۱۰ سال زندگی کنند، درمقایسه این آمار برای افراد مجرد که ۵۲٪  و افراد مطلقه ۴۶٪ و افراد بیوه ۴۱٪ بوده است.

این آمار برای افرادیکه از همسرانشان جدا شده بودند از همه بدتر بوده و ۳۱٪ می‌باشد. براساس یافته‌های تحقیقات، تنهایی و استرس غیرقابل‌انتظار جدایی می‌تواند تاثیر منفی بر قدرت ایمنی بدن داشته باشد.

۱۰. توجه به سلامتی


بااینکه گاهی ممکن است آزاردهنده به نظر برسد اما مراقبت همسر و توجه‌های روزانه او--چه اشاره به علائم نگران‌کننده سلامتی شما باشد یا یادآوری ساعت مصرف داروهایتان--سبک زندگی سالم‌تری برای شما ایجاد می‌کند. در یک تحقیق کانادایی که در سال ۲۰۱۱ انجام گرفت، مشخص شد که مردان متاهل که دچار درد سینه بودند، بسیار زودتر از همتایان مجرد خود به بیمارستان رفته‌اند.

افرادیکه در روابط سالم هستند واقعاً مراقب همدیگرند و به همین علت الزام بیشتری برای مراقبت از خودشان احساس می‌کنند.

۱۱. شکستن دل


فقط رابطه کنونی‌تان‌ نیست که بر سلامتی شما تاثیر دارد، روابط گذشته‌تان هم موثر هستند--به‌ویژه آنهایی که موجب آسیب به احساساتتان شده باشد. در یک تحقیق که در سال ۲۰۱۱ انجام شد، محققان دانشگاه کلمبیا دریافتند که فکر کردن به افرادیکه در گذشته‌تان بوده‌اند می‌تواند تاثیر مشابه با درد جسمی بر روی مغز داشته باشد.

همچنین برهم خوردن روابط می‌تواند منجر به مشکلی به نام سندرم قلب شکسته شود که بزرگ شدن موقت قلب (با علائمی شبیه به حمله قلبی) است که با استرس جسمی و احساسی زیاد ایجاد می‌شود. زنان یائسه بیشتر در معرض تجربه این سندرم هستند اما تحقیقات نشان می‌دهد که این مشکل می‌تواند مردان و زنان جوان‌تر را نیز تحت‌تاثیر قرار دهد.

موضوعات مرتبط: مساعل زناشویی ، خانواده ، تندرستی ، سلامت ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:افسردگی,اضطراب,فشارخون,روابط عاشقانه, | 17:3 | نویسنده : حامد |

قرص‌های ضدافسردگی و آسیب دیدن رابطه ‌جنسی

اگر قرار باشد بین رابطه‌جنسی و شاد بودن یکی را انتخاب کنید...انتخاب شما کدامیک خواهد بود؟

طبق تحقیقات انجام‌شده، روز به روز خانم‌های بیشتری شاد بودن را به زندگی عشقی خود ترجیح می‌دهند.

داروهای ضدافسردگی یکی از متداول‌ترین داروهای مصرفی است و گرچه بسیاری از مصرف‌کنندگان آن از تقویت شیمیایی که در زندگی‌شان ایجاد می‌کند فایده می‌برند اما ممکن است میل‌جنسی‌شان را به خطر بیندازد. 

دکتر لئونارد دراگاتیس می‌گوید، «تا اینجا متداول‌ترین علت مشکل جنسی خانم‌ها، داروهایی است که برای درمان افسردگی‌شان به آنها می‌دهیم.» درواقع، تقریباً یک سوم خانم‌هایی که از داروهای ضدافسردگی استفاده می‌کنند متوجه می‌شوند که میل جنسی شان کاهش یافته است.

تقریباً اینطور عمل می‌کند:

دکترهای زیادی داروهای ضدافسردگی تجویز می‌کنند که با بالا بردن سروتونین شیمیایی (که شادی‌آور است) در مغز عمل می‌کند. بااینکه این خیلی خوب است و برای کسانیکه داروهای ضدافسردگی استفاده می‌کنند فایده‌بخش می‌باشد، اما عارضه‌جانبی که با خود همراه دارد این است که وقتی میزان سروتونین بالاست، مغز با کاهش دوپامین جبران می‌کند--و دوپامین برای تحریک و جاذبه جنسی و همچنین ارگاسم لازم است.

برای خانم‌های متاهل، انتخاب بین داروهای ضدافسردگی یا زندگی عشقی‌شان، انتخاب سختی می‌تواند باشد. از یک طرف، داروهای تقویت‌کننده روحیه واقعاً جانشان را نجات می‌دهد؛ از طرف دیگر، خجالت، احساس گناه و تنهایی که با کاهش میل‌جنسی برایشان به همراه دارد، به روابطشان آسیب زده و افسردگی‌شان را حتی بیشتر از قبل می‌کند. 

درمورد خانم‌های مجرد چطور؟

استفاده از داروهای ضدافسردگی تاحدی می‌تواند بر میل جنسی آنها اثر بگذارد که از شروع هر رابطه‌ای فرار خواهند کرد زیرا این موادشیمیایی تمان احساسات آنها نابود می‌کند.

به طور خلاصه، اگر میل جنسی‌تان تحت‌الشعاع قرار بگیرد، کل زندگی عشقی‌تان تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت. 

راهکار چیست؟

متاسفانه هیچ راهکار ساده‌ای در دسترس نیست. برای بسیاری از خانم‌هایی که با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند، زندگی بدون میل‌جنسی بهتر از زندگی بدون داروهایشان است. برخی خانم‌ها راه‌های دیگری برای تقویت میل‌جنسی‌شان پیدا می‌کنند و گاهی تنظیم میزان داروی مصرفی کمکشان می‌کند. و بااینکه امروزه نوع زنانه ویاگرا در دنیای داروها مورد بحث است، تا امروز چیزی در بازار موجود نبوده است. 

تا آن روز، یا باید خندیدن را انتخاب کنید، یا رابطه‌جنسی را!


موضوعات مرتبط: مساعل زناشویی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:قرص‌های ضدافسردگی و آسیب دیدن رابطه ‌جنسی,افسردگی,رابطه جنسی, | 17:1 | نویسنده : حامد |

فواید بوسه در روابط زناشویی


اگر چشم مدخل روح باشد، آنوقت میتوان گفت که لب هم راهرو ذهن اسـت. مــا افکار خود را با یک لبخند انتقال می دهیم، عشق را در کلمـات می گنجانیم و علایق خود را با بوسه ابراز می نماییم. در یک بوسه مطالب عمیقی وجود دارد که بیان آن ها فرای لغات و کلمات است.


نـویسنده کتاب "عشق و رابـطه جنسی"، دکتــر جان فری مـعتقد است: "بوسیدن هنر است و نشان دهنده یک نوع بیان فردی و کاملاً شخصی از عشق و محبت می باشد."


بوسه زمانی ایجاد می شود که زوجین برای اولین بار به هم نزدیک می شوند، پس کاملاً طبیعی است که دو طرف کمی مضطرب شده و عصبی شوند.


از یک منبع با نویسنده بی نام"کتاب بوسه ها" اینطور برداشت می شود که: "بوسه یک عمل کاملاً دو طرفه بوده؛ تا ندهید نمی توانید بگیرید و بالعکس."


در یک کتاب دیگر هم اینطور نوشته شده که زمانیکه احساس میکنید تمایل دارید تا همسرتان را ببوسید این کار را انجام دهید، لازم نیست حتماً صبر کنید تا او را بهتر بشناسید، او را ببوسید و به مرور زمان می توانید او را بهتر بشناسید. یکی از مواردی که زیبایی بوسه را چند برابر می کند این است که در همه ی زبان ها و مذاهب قابل درک می باشد.


پروفسور وان بیرنت رئیس بخش مردم شناسی دانشگاه تکزاز اظهار می دارد که: "اولین بوسه عاشقانه برمی گردد به 1500 سال قبل از میلاد مسیح در هند. پیش از این زمان هیچ مدرک دیگری دال بر وجود بوسه های عاشقانه وجود نداشت. کلیه این نتایج از روی لوح های گلی، نقاشی روی دیواره های غارها و یا نوشته های روی پوست حیوانات بدست آمده است.


بیرنت معتقد است که تماس نزدیک و فشار بینی ها به یکدیگر از همان 1500 سال قبل از میلاد مسیح مرسوم بوده است.


اما بوسه ای که امروزه به این شکل رواج پیدا کرده، برای اولین بار در میان رومی ها شهرت پیدا کرد. رومی ها در هنگام سلام کردن یکدیگر را می بوسیدند، انگشتر و حلقه ای که بر دست رهبران قومشان بوده را می بوسیدند و مجسمه های خدایان خود را نیز می بوسیدند و با این کار مطیع بودن و حس احترام خود را به طرف مقابل انتقال می دادند.


رومی ها به سرعت متوجه شدند که بوسه در شرایط مختلف می تواند معانی متفاوتی را در بر داشته باشد، به همین دلیل برای انواع بوسه ها، نام های مختلفی انتخاب کردند. به عنوان مثال اسکیولیم: بوسه از روی دوستی، باسیولیم: بوسه از روی احساس عشق و محبت،  و سویولیم: بوسه عمیق که این روزها به French Kiss مشهور شده است.


از آن به بعد بود که ادیان مختلف شروع به تحریم بوسه نموده و آنرا به عنوان یک گناه نابخشودنی اعلام کردند، اما به هر حال قدرت بوسه بیشتر بود و همچنان به قوت خود باقی مانده است.


اگر بخواهیم این پدیده را از نظر علمی ریشه یابی کنیم، می توانیم بگوییم که بوسیدن به طور طبیعی باعث می شود تا ذهن آکسی توسین بیشتری ترشح کند، این هورمون سبب می شود در هنگام بوسیدن احساس خوبی به ما دست بدهد و دانشمندان معتقدند که ماهیت وجودی انسان به گونه ای است که در صورت تجربه یک بوسه منتظر بوسه ی بعدی خواهد بود. زمانیکه در وضعیت بوسیدن قرار می گیرد، غدد موجود در داخل دهان و جداره لب ها ماده شیمیایی را ترشح می کنند که همین ماده سبب ایجاد تمایل فرد به ادامه بوسیدن می شود.

در تحقیقی که در سال 1997 در دانشگاه پرینستون انجام شد، محققان به این نتیجه دست پیدا کردند که مغز انسان دارای سلول های عصبی است که فرد را قادر می سازد تا در تاریکی لب های معشوقه اش را پیدا کند. تعجبی وجود ندارد که چرا بسیاری از زوج ها از بوسیدن یکدیگر در مکان های تاریک و کم نور لذب بیشتری می برند.


پزشکان و روانپزشکان آلمانی در پی پژوهش های گسترده خود در این باره به این نتیجه رسیده اند که افرادی که هر روز صبح قبل از ترک کردن خانه، همسر خود را میبوسند کمتر دچار بیماری می شوند.


همچنین افرادی که پس از بوسیدن خانه را ترک می کنند، کمتر احتمال وقوع تصادف دارند، 20 تا 30 درصد درآمد بیشتری نسبت به سایرین دارند و به طور متوسط 5 سال بیش از هم سن و سال های خود عمر می کنند. دکتر آرتور سازبو یکی از افرادی که در در این تحقیقات نقش فعالی داشته معتقد است یکی از دلایل اصلی موفقیت تعداد بسیار زیادی از افراد این است که روز خود را با یک نگرش مثبت و دلچسب شروع میکنند و چه چیز می تواند مانند یک بوسه در انسان یک نگرش مثبت ایجاد کند.


بنابراین اگر شما می خواهید خوشحال، سلامت، و موفق، بوده و عمر طولانی داشته باشید، باید کسی را که دوستش می دارید هر روز صبح، پیش از اینکه خانه را به قصد محل کار خود ترک کنید، ببوسید.

سایر مزایا


محافظت از دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی
دکتر پیتر گوردن رئیس اتحادیه دندانپزشکان انگستان اظهار می دارد: "پس از غذا خوردن، دهان پر از مواد شیرین شده و بزاق دهان حالت اسیدی پیدا می کند، این امر باعث بوجود آمدن پلاک بر روی دندان ها می شود. بوسیدن یک فرایند پاک کننده طبیعی است که به حفظ سلامت دندان ها کمک می کند، جریان بزاق دهان را افزایش بخشیده، و درصد ایجاد پلاک بر روی دندان ها را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد." من خودم این سوال ر از دندانپزشکم پرسیدم، او در ابتدا قدری خجالت کشید، اما نهایتاً صحت گفته های مرا تایید کرد.

از بین بردن استرس

یک بوسه عاشقانه، بهترین روش برای ریلکس شدن و از بین بردن استرس محسوب می شود. مایکل کی مکناب، مشاور روانی معتقد است: "زمانیکه لب ها در حالت بوسیدن قرار می گیرند، تقریباً دهان حالت لبخند زدن را به خود می گیرد، و از آنجایی که احساسات و حرکات بدنی انسان با هم ارتباط نزدیکی دارند، تقریباً غیر ممکن است که یک نفر هم لبخند بزند و هم استرس داشته باشد. در عین حال باید به این نکته هم توجه داشت که تنفس در زمان بوسیدن عمیق تر می شود، عضلات چشم شل شده و در راحت ترین حالت خود قرار می گیرند. این امر بهترین تکنیک برای قطع ارتباط با دنیای پر هیاهوی بیرونی و ریلکس شدن است.

کاهش وزن

چه مدت می توانید این کار را انجام دهید؟ برای اینکه تنها نیم کیلو وزن کم کنید باید 3000 کالری بسوزانید، یعنی چیزی در حدود 30000دقیقه یا همان 500 ساعت. یک بوسه عمیق و طولانی به شدت متابولیسم بدن را افزایش می دهد و سبب می شود تا مواد قندی با سرعت بیشتری در بدن سوزانده شوند. میزان کالری مصرفی، به شدت بوسه بستگی دارد، اما به طور متوسط می توان گفت که در هر 10 دقیقه 10 کالری مصرف می شود.

تاخیر در فرایند پیری


این مورد یکی از مهم ترین مزایای بوسیدن به شمار می رود. بوسیدن به شما کمک میکند تا قدرت ماهیچه های فک و چانه همچنان حفظ شود، به همین دلیل میزان ایجاد چین و چروک در آنها پایین کاهش پیدا می کند.

ایجاد و افزایش تناسب اندام

خوب بهانه ای خوبی برای ورزش نکردن دستتان دادیم! در حین بوسیدن، قلب تند تر می تپد و ضربان آن افزایش پیدا می کند، در این زمان آدرنالین بیشتری آزاد شده و خون با سرعت بیشتری به تمام نقاط بدن پمپاژ می شود. می توان اظهار داشت که بوسیدن از جمله بهترین تمرین های قلبی – عروقی است.

تکلیفتان را با طرف مقابل روشن می کند

در حین بوسیدن می توانید نیازهای جنسی همسرتان را ارزیابی کنید و ببینید تمایلی به ادامه ارتباط دارد یا خیر. روانشناسان معتقدند که اولین بوسه این امکان را برای شما فراهم می آورد که ببینید آیا با طرف مقابل همخوانی دارید یا نه. به نظر می رسد که "بو" تاثیر به یاد ماندنی در ضمیرناخودآگاه انسان ها بر جای می گذارد، بنابراین با تجربه اولین بوسه می توانید تشخیص دهید که فریون شما با شخص مقابل هماهنگی دارد یا خیر و اگر اینچنین نبود در همان آغاز می توانید ارتباط خود را با او خاتمه بخشید.

افزایش اعتماد به نفس

البته اول مطمئن شوید که دندان هایتان ارتودنسی ندارند چون امکان آسیب رسیدن به دندان های خودتان و دهان طرف مقابل وجود دارد. به هر حال یک بوسه عاشقانه می تواند حس خوبی را در شما ایجاد کند. به صورت تئوری می توان این موضوع را اینچنین توضیح داد که در زمان بوسیدن، خوشحال هستید، و وقتی هم که خوشحال باشید احساس خوبی نسبت به خودتان پیدا خواهید کرد و این امر سبب افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس شما می شود.


موضوعات مرتبط: مساعل زناشویی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:فواید بوسه در روابط زناشویی,بوسه,همسرخودرابوسیدن,بوسه درزندگی, | 16:54 | نویسنده : حامد |

 

مدل رابطه جنسی برای باردار شدن , چه مدلی رابطه جنسی داشته باشیم, عکش روش رابطه جنسی,رابطه جنسی با زن ,رابطه جنسی با شوهر ,

 

توجه : این مطلب ویژه زوجین می باشد

حالت سنتی یکی از بهترین مدل های رابطه‌ جنسی برای باردار شدن سریع‌ تر است. این وضعیت برای بارداری مطلوب‌ترین حالت است—گرچه تقریباً در هر حالت از رابطه ‌جنسی می‌توان باردار شد.

در این وضعیت که جزء قدیمی‌ ترین مدل برای رابطه‌ جنسی است، زن با پاهایی باز شده به پشت می‌خوابد و هر دو زانوی خود را خم می‌کند و کف پاها را محکم روی زمین قرار می‌دهد. سپس مرد روی او می‌خوابد. البته این حالت پایه مدل‌های دیگری هم دارد: مثلاً زن یک یا هر دو پای خود را بلند می‌کند و مرد یا آنها را در دست می‌گیرد و یا آنها را روی شانه‌های خود قرار می‌دهد؛ یااینکه یکی یا هر دو زانوی خود را باز می‌کند.

وضعیت سنتی بهترین حالت برای باردار شدن است زیرا بسیار راحت بوده و تماس دو بدن در آن بهتر است. دو طرف رودرروی هم هستند و تمام مدت می‌توانند همدیگر را بوسیده یا در آغوش گیرند. در این حالت زن می‌تواند آزادانه حرکت کند و مرد می‌تواند با بلند کردن خود با دست‌هایش یا بالا کشیدن بدنش بااستفاده از زانوهایش، بخشی از وزن خود را از روی زن بردارد.

برای لقاح نیز این حالت بهترین حالت برای باردار شدن است زیرا وقتی زن به پشت می‌خوابد، واژن رو به پایین است و رفتن اسپرم به داخل آن و گذشتن از گردنه رحم و وارد شدن به رحم راحت‌تر صورت می‌گیرد. یکی دیگر از فواید این حالت این است که این امکان را فراهم می‌کند که آلت مرد عمیق‌تر وارد واژن زن شود تا اسپرم بعد از انزال مستقیم‌تر وارد گردنه رحم شود.

وقتی می‌خواهید در بهترین حالت رابطه ‌جنسی باردار شوید، و احتمال باردار شدن خود را پس از انزال افزایش دهید، این نکات را رعایت کنید:

  • مرد باید آلت تناسلی خود را تا حد امکان بیشتر به عمق واژن فرو برده تا کمترین میزان از مایع انزال شده بیرون از واژن بریزد.
  • پس از بیرون کشیدن آلت، مرد می‌تواند به آرامی دو لب دستگاه تناسلی زن را به سمت هم فشار دهد تا مایع انزال شده از آن بیرون نریزد.
  • زن باید برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بعدی همانطور به پشت دراز بکشد. بهتر است که زیر کمر او بالشی قرار گیرد تا لگن او کمی از روی زمین بلند شود.

طبیعی است که وقتی زن از جای خود بلند می‌شود کمی از مایع انزال شده از واژن بیرون بریزد اما این احتمال بارور شدن او را کاهش نمی‌دهد زیرا در این نقطه بیشتر اسپرم‌هایی که در واژن مانده‌اند زنده نیستند. به همان دلیل، به پشت خوابیدن زن بیشتر از ۳۰ دقیقه احتمال بارور شدن زن را بیشتر نمی‌کند.

اگر دوست دارید تنوع بیشتری در رابطه‌ جنسیتان باشد، می‌توانید از مدل‌های زیر برای باردار شدن استفاده کنید:

  • خوابیدن دو طرف به پهلو کنار یکدیگر نیز یکی از راه‌های خوب برای آندسته از زوج‌هایی است که یکی از طرفین اضافه‌وزن یا کمردرد دارد. اینکار را می توانید هم به صورت رو در رو و هم طوری که مرد از پشت زن را در آغوش گرفته و آلت خود را از پشت وارد واژن زن کند، انجام دهید.
  • سکس از پشت طوری است که مرد از پشت آلت جنسی خود را وارد واژن زن می‌کند. زن می‌تواند هم روی شکم دراز بکشد و هم روی زمین زانو بزند و یا به پهلو دراز بکشد. مرد پشت او می‌ایستد یا او نیز زانو می‌زند. این روش باعث می‌شود که اسپرم در گردنه رخم نیز ذخیره شود.
  • در استفاده از هرکدام از وضعیت‌ها، پس از انزال، زن می‌تواند هم روی شکم ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بخوابد یا به پشت برگشته و با بالا نگه داشتن لگن خود همانطور که در بالا اشاره شد، دراز بکشد.

نیازی به گفتن نیست که وضعیت رابطه جنسی که برای باردار شدن انتخاب می‌کنید هرچه که باشد، باید از کاری که می‌کنید نهایت لذت را ببرید و این برایتان نباید به یک عادت یا امر عادی تبدیل شود.


موضوعات مرتبط: مساعل زناشویی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:بهترین مدل و حالت رابطه جنسی زوجین برای باردار شدن زنان, | 13:55 | نویسنده : حامد |

 

جنسی, بیماری جنسی,بیماری جنسی واژینیسموس

 

واژینیسموس؛ اختلال جنسی شایع در زنان

اغلب زنان، واژینیسموس را به صورت انقباض و درد ناگهانی، در هنگام نزدیکی، توصیف می کنند. این مشکل ناشی از انقباض خود به خود و غیرارادی عضلات کف لگن است و اراده فرد در آن نقشی ندارد. این واکنش ممکن است در معاینه زنانه نیز ظاهر و مانع ورود اسپکولوم – وسیله معاینه داخلی – به داخل واژن شود.
از نظر پزشکی، این وضعیت نتیجه گرفتگی غیرارادی مداوم یا مکرر عضلات یک سوم خارجی واژن است که مانع مقاربت جنسی می شود. این وضعیت ممکن است به صورت مشکل پایدار برای دخول رخ دهد. با وجود اینکه زن موافقت خود را ابراز یا حتی برای انجام دخول، تلاش می کند، واژینیسموس، در شدیدترین حالت می تواند نزدیکی و دخول را غیرممکن سازد و منجر به درد شدید شود.
در برخی موارد این انقباض به حدی شدید است که باعث بسته شدن خود به خود پاها و انقباض شدید همه بدن، افزایش ضربان قلب، تنفس و افت فشار خون شود. در حال حاضر منابع علمی دلایل واضحی را برای واژینیسموس مشخص نکرده اند. باید گفت عمده ترین علت این اختلال، علل روانی است. به نظر می رسد تجربه دردناک و انتظارات منفی درباره دخول واژینال، مثلا ترس از پارگی و خونریزی شدید، موجب بروز افکار ترسناکی در ذهن فرد می شود که به دنبال آن، ترس از دخول و درد همراه با مقاربت ایجاد می شود و زن برای مقابله با این ترس، از همه فعالیت هایی که مربوط به دخول واژینال است پرهیز می کند.
تلاش های گهگاه زن و همسرش برای دخول واژینال، با انقباضات واکنشی عضلات لگن روبرو می شود که مانع دخول خواهد شد و عدم توانایی دخول، به نوبه خود باعث تشدید افکار و انتظارات منفی می شود. معمولا هر چه تلاش برای ادامه فعالیت جنسی بیشتر باشد، پاسخ واکنشی شدت بیشتری می یابد و درد و سفتی تشدید می شود.
علل واژینیسموس

تجربیات زندگی برای افراد گوناگون، متفاوت بوده است و بدن برخی زنان با واژینیسموس به انجام فعالیت جنسی واکنش نشان می دهد. مقاربت شتابزده در شب اول ازدواج و تجربه دردناک ناشی از این مسئله، ناآگاهی از آناتومی و عملکرد دستگاه تناسلی زن و نیز ناآشنایی با روش های فعالیت جنسی، از عمده ترین علت هایی هستند که باعث بروز این اختلال می شوند. بعضی از علت های واژینیسموس در زیر آمده است:
- سابقه بیماری، جراحی و مداخلات پزشکی
- تفاوت های فرهنگی زن و شوهر درباره روابط جنسی
- ترس از آسیب و صدمه شدید در طی نزدیکی
- اطلاعات غلط و ناآگاهی درباره فعالیت جنسی یا احساس گناه در این مورد
- دریافت اطلاعات غلط از والدین و همسالان درباره روابط و فعالیت جنسی
- سابقه خشونت و سوء استفاده جنسی
- سابقه دخول ناموفق
- ترس از عفونت
- ترس از بارداری و …
نقش عضلات کف لگن در بروز واژینیسموس

عضلاتی که در بروز این عارضه نقشی کلیدی ایفا می کنند، دسته ای از عضلات کف لگن هستند که به گروه پوبوکوکسیژیوس معروفند. این عضلات در عملکرد جنسی و دستگاه ادراری و خروج مدفوع در زنان، نقش عمده ای دارند. در واژینیسموس، همراهی ذهن و بدن با یکدیگر، موجب ایجاد پاسخ شرطی عضلات می شود و بدن با انقباض این ماهیچه ها، لگن را از آسیب فرضی ناشی از نزدیکی حفظ می کند.
انواع واژینیسموس

زنان ممکن است در هر سن و مرحله ای از زندگی شان، واژینیسموس را تجربه کنند. این عارضه براساس زمان شروع و بروز درد و گروه عمده اولیه و ثانویه تقسیم بندیی می شود. واژینیسموس اولیه به مواردی اطلاق می شودکه زن در اولین تجربه جنسی دچار انقباض واژن شود و مرد در هنگام دخول با مانع مواجه می شود.
این عارضه، علت مشکلی به نام ازدواج به وصال نرسیده است که در طی آن زوج هرگز موفق به نزدیکی نشده اند. زنان دچار این عارضه ممکن است در هنگام معاینه واژینال نیز دچار انقباضات مشابهی شوند. واژینیسموس ثانویه، به تجربه انقباضات واژن بعد از یک دوره رابطه جنسی موفق گفته می شود و زن ممکن است پس از سال ها انجام رابطه جنسی بر اثر مشکلی مانند عفونت و واکنش های روانینسبت به همسر و فعالیت جنسی، دچار درد و انقباض در هنگام دخول شود. ممکن است علت اولیه درمان شود یا بهبود یابد اما واژینیسموس ناشی از آن همچنان باقی بماند و دخول را دردناک یا غیرممکن سازد یا حتی در رسیدن فرد به ارگاسم، اختلال ایجاد کند.
درمان واژینیسموس

متاسفانه در کشور ما، در بسیاری از موارد، درمان های اصولی برای این اختلال ارائه نمی شود. این امر بیشتر ناشی از ناآگاهی مردم از علت و روش درمان این اختلال است. برخی از مردم براساس عقاید عامیانه، عدم توانایی دخول و نزدیکی را به طلسم شدن زوج نسبت می دهند و برای درمان آن متوسل به روش های خرافی عجیب و غریب می شوند.
برخی دیگر عللی مانند وجود هفت پرده، و باز کردن پرده بکارت یا هایمنکتومی را به عنوان درمان این اختلال می شناسند در حالی که این مشکل هیچ ارتباطی به ضخامت پرده بکارت نداردو باز کردن پرده بکارت در طی عمل، هیچ تاثیری در درمان این اختلال نخواهد داشت. استفاده از ژل ها و کرم های لغزنده کننده نیز معمولا کمکی به درمان نمی کنند؛ گرچه توسط بسیاری از افراد توصیه می شوند.
کلید اساسی در درمان، ایجاد تغییرات شناختی در فرد و آمادگی برای انجام مقاربت است و خبر خوب برای مبتلایان به واژینیسموس این است که این اختلال، درمان پذیرترین اختلال جنسی است و با روش های جدید درمانی، بیش از ۹۹ درصد بیماران بهبود می یابند. اغلب بیماران از تغییری که در طی درمان و پس از آن در زندگی شان پدید می آید، شگفت زده می شوند.
نقش همسران در درمان واژینیسموس

حضور زوج همراه با یکدیگر برای درمان این اختلال در مرکز مشاوره و مطب ضروری و نقش مردان بسیار اساسی است. مردان در بسیاری از موارد می توانند به کمک همسر خود بشتابند. آنها باید بدانند این اختلال براساس منابع علمی و فقهی، به هیچ وجه دلیلی برای عدم تمکین زن نیست، بلکه این انقباضات به صورت غیرارادی و نه به اراده شخصی رخ می دهد و زن پس از یک دوره درمان با حمیات همسر می تواند به راحتی از فعالیت جنسی با همسرش لذت ببرد.
بنابراین مردان به هیچ وجه نباید همسرشان را به طلاق دادن تهدید کنند. این تهدیدها باعث تشدید انقباض عضلات و گاهی اختلال میل یا حتی بروز بیزاری جنسی در زن می شود که درمان آن بسیار مشکل تر و پیچیده تر از درمان واژینیسموس است.
اگر مرد از رابطه جنسی خود را کنار بکشد یا به دلیل ترس از آزار همسرش تمایلی به انجام فعالیت جنسی نشان ندهد، نه تنها همسرش برای ادامه درمان انگیزه کافی نخواهد داشت، بلکه خودش نیز به مرور زمان دچار انواعی از اختلالات نعوظ می شود. بنابراین مرد باید با تاکید بر ادامه درمان، زن را در هر مرحله تشویق کند زیرا ادامه زندگی بدون فعالیت جنسی در طولانی مدت منجر به بروز اختلافات زناشویی خواهد شد.
منبع: مجله سپیده دانایی


موضوعات مرتبط: مساعل زناشویی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:اختلال جنسی واژینیسموس چیست؟,جنسی,مشکلات زنان, | 13:53 | نویسنده : حامد |

 

پاسخ به سوالات جنسی دختران,علائم بلوغ دختران, ترشحات مجرای تناسلی در دختران, ترشحات مهبل در دختران, ترشحات واژن

 

طی دوران بلوغ و حتی چند سال بعد از آن نیز، سوِالات زیادی در ذهن دختران جوان مطرح می‌شود که گاهی به دلیل شرم و خجالت، یا ترس و واهمه بدون جواب می‌ماند و همین مساله اضطراب زیادی در آنها ایجاد می‌کند. اگر والدین در پاسخگویی به ۵ سوال شایع دقت کنند و پاسخ دقیق به آنها بدهند، نگرانی و اضطراب دخترانشان را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند. آن سوالات و پاسخهایشان را در ادامه مطلب بخوانید.

بسیاری از دختران نوجوان ممکن است سوالاتی درباره تغییرات خاص سن بلوغ داشته باشند و بسیاری از والدین نیز شاید ندانند فرزندشان چرا پریشان و مضطرب شده یا اگر والدینش را نزدیک به خود احساس کرد چه پاسخی باید به آن سوال بدهند.

۱ – تغییر رنگ در ترشحات مجرای تناسلی برای چیست؟
قبل از هر چیز باید بدانید ترشحات طبیعی مهبل فواید متعددی دارد: مهبل را تمیز و مرطوب نگه می‌دارد و در پیشگیری از عفونت آن کمک می‌کند. اگر چه رنگ، مقدار و حالت ترشحات مهبل در دوران قبل و بعد از عادت ماهیانه تغییر می‌کند و این مسئله کاملا طبیعی است، اما گاهی تغییر در این ترشحات نشانه‌ای از وجود مشکل است.

ترشحات طبیعی مهبل هر از گاهی تغییر می‌کند: رقیق، چسبنده،‌ غلیظ، و در مجموع باید گفت حالت آن متغیر است. نکته مهم در این ترشحات آن است که باید شفاف،‌ سفید یا شیری مایل به سفید باشند. بنابراین، در مواردی که مشکلی وجود دارد، ترشحات دچار تغییراتی می‌شود، بوی آن تغییر کرده و نامطبوع می‌شود،‌ رنگ‌ آن سبز، خاکستری یا حالتی شبیه ترشحات عفونی می‌شود،‌ در مهبل حالت خارش، ‌سوزش،‌ تورم و قرمزی به وجود می‌آید و یا حتی گاهی در دورانی به‌غیر از عادت ماهیانه از مهبل خون خارج می‌شود که در این موارد باید حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه شود.

معمولا عفونت مهبل (باکتریایی یا قارچی) عامل شایعی در تغییر ترشحات آن است که بهتر است در این زمینه دقیق باشید. در عفونت قارچی مهبل‌ ترشحات بسیار سفید و غلیظ می‌شود و شکل پیدا می‌کند،‌ بوی ترشحات تند است و حالت خارش و سوزشی در مهبل یا اطراف آن حس می‌شود. در عفونتی که توسط باکتری ایجاد می‌شود، مقدار ترشحات زیادتر می‌شود و حالت کف‌آلود پیدا کرده، به رنگ خاکستری در می‌آید و بوی ترشحات نیز بسیار نامطبوع می‌شود. با مشاهده هر یک از علائم ذکر شده فورا به پزشک مراجعه کنید.

۲ – من که سنم از بلوغ گذشته، پس چرا عادت ماهیانه نمی شوم؟
عادت ماهیانه دختران بعد از رسیدن به بلوغ اتفاق می‌افتد که البته سن بلوغ بین ۸ تا ۱۳ سال در دختران متفاوت است. اما اینکه بعضی دخترها زودتر و یا دیرتر به بلوغ برسند، طبیعی است. معمولا اولین عادت ماهیانه ۲ تا ۲/۵ سال بعد از اولین نشانه‌های بلوغ (که اغلب رشد پستان‌هاست) اتفاق می‌افتد. البته در بعضی‌ دخترها کمتر از یک‌سال بعد از بلوغ و یا ۳ سال بعد از بلوغ هم عادت ماهیانه دیده می‌شود که طبیعی است.

روش دیگری که بتوان زمان اولین عادت ماهیانه را حدس زد، ترشحات مهبل است که حدود ۶ ماه قبل از اولین عادت ماهیانه این ترشحات به صورت شفاف، سفید و مخاطی شکل دیده می‌‌شوند. سن اولین عادت ماهیانه به ارث هم بستگی دارد و شاید در مادر هم این اتفاق دیرتر افتاده باشد، بنابراین صرف اینکه ۱۴ سالگی گذشته و عادت ماهیانه رخ نداده مشکل‌ساز نیست.

دیرتر شروع شدن عادت ماهیانه به عواملی دیگر هم بستگی دارد مثل لاغری شدید، ‌کم‌خوری عصبی،‌ ورزشکار بودن (ورزش شدید و دائمی)، استرس‌های شدید یا بعضی بیماری‌های خاص هم در تاخیر عادت ماهیانه دخالت دارند.

۳ – کوچک ماندن سینه‌ها یعنی اختلا‌ل در روند بلوغ؟
تفاوت اندازه پستان‌ها کاملا طبیعی است. بخصوص اگر دخترها در سن بلوغ باشند. ‌البته در اکثر خانم‌ها در سنین بعد از بلوغ هم اندازه پستان‌ها یکی نیست، همان‌طور که اندازه دو دست‌ و‌ پا یکسان نیست. معمولا اولین جوانه‌های پستان در سنین ۸ تا ۱۳ سالگی دیده می‌شود و در اکثر موارد رشد و بزرگ شدن یکی از پستان‌ها سریع‌تر از دیگری است.

بعضی دختر خانم‌ها بعدها هم از این مسئله ناراحتند و فکر می‌کنند مشکلی وجود دارد. در این صورت اگر به یک پزشک متخصص زنان مراجعه شود، او شما را مطمئن می‌کند که مشکلی وجود ندارد. البته بهتر است دختر خانم‌ها همیشه در سنین بالاتر هم به پستان‌ها توجه داشته باشند و به هر نوع تغییر ظاهری آن توجه نشان دهند. به‌خصوص اینکه باید معاینه پستان‌ها را یاد بگیرند و هر ماه آنها را بررسی کنند.

۴- چرا عادت ماهیانه منظمی‌ندارم؟
گاهی اینقدر در مورد عادت ماهیانه دقت می‌شود که انگار قرار است همه چیز مثل ساعت کار کند. در بین خانم‌ها این‌طور شایع شده که عادت ماهیانه باید هر ۴ هفته یک‌‌بار اتفاق بیفتد، در حالی‌که در اکثر خانم‌ها بی‌نظمی‌های زیادی در عادت ماهیانه وجود دارد. معمولا چرخه عادت ماهیانه ۲۸ روزه است، اما این عدد برای همه و حتی برای یک خانم‌ در تمام طول سال ثابت نیست و ممکن است بین ۲۴ تا ۳۴ روز متغیر باشد. اولین روز عادت ماهیانه،‌ روز اول چرخه یک خانم محسوب می‌شود. معمولا در روز چهاردهم یکی از تخمک‌ها از تخمدان خارج می‌شود که به آن تخمک‌گذاری می‌گویند و در صورت عدم حاملگی دو هفته بعد پوشش درونی رحم ریزش پیدا کرده و عادت ماهیانه اتفاق می‌افتد.

معمولا تا ۲ سال بعد از اولین عادت ماهیانه بی‌نظمی‌های زیادی وجود دارد، اما بیماری،‌ کاهش وزن شدید و استرس زیاد هم باعث بی‌نظمی در قاعدگی می‌شوند. حتی در مسافرت و یا تغییرات عمده زندگی (مثل مهاجرت و جابجایی) هم اختلال در زمان قاعدگی دیده می‌‌شود. طول مدت عادت ماهیانه هم از ۲ تا ۱۰ روز متفاوت است وحتی این مسئله هم همیشه در یک خانم ثابت نیست. بنابراین اگر داروی خاصی مصرف نشود،‌ بیماری مشخصی وجود نداشته باشد و یا عدم تعادل هورمونی مطرح نباشد، بی‌نظمی در قاعدگی طبیعی است اما اگر این مسئله بسیار شدید و همیشگی شده است بهتر است با پزشک زنان صحبت شود تا مشکل زمینه‌ای بخصوص عدم تعادل هورمونی بررسی شود، بخصوص اگر این مسئله در دختر خانم‌ها بیش از ۳ سال طول بکشد.

۵ – چرا سینه هایم درد می‌گیرند؟
درد پستان هر از گاهی اتفاق می‌افتد. این مسئله در دختر خانم‌ها در سن بلوغ و بعد از آن بیشتر به‌ دلیل رشد پستان‌هاست. بخصوص در حمام هنگام شستشو و در خواب در وضعیت دمر این درد بیشتر حس می‌شود. با وجود این، از درد پستان‌ها هیچ وقت نباید براحتی گذشت. علاوه بر مسئله فوق، درد پستان‌ها در نزدیکی شروع عادت ماهیانه (یک‌هفته قبل) بسیار شایع است که به‌دلیل ترشح هورمون‌های استروژن و پروژسترون اتفاق می‌افتد. این هورمون‌ها باعث تجمع آب در بدن شده و پستان‌ها را متورم می‌کنند. در اوایل حاملگی هم درد پستان‌ها شایع است که دقیقا به‌علت ترشح هورمون‌ها و تاثیر آنها بر پستان است. در صورتی که درد پستان‌ها در موارد ذکر شده اتفاق بیفتد و هیچ ترشحی از پستان وجود نداشته باشد معمولا این درد را با مصرف مسکن و یا حتی پوشیدن لباس زیر مناسب‌تر می‎توان برطرف کرد.

تغذیه خوب و استراحت کافی در اوایل قاعدگی در تسکین این درد بی‌اثر نیست. بهتر است از یک‌هفته قبل از عادت ماهیانه از مصرف غذاهای شور و کافئین‌دار (مثل قهوه،چای و شکلات) پرهیز شود.اگر به‌غیر از مواقع ذکر شده در پستان‌ها دردی حس شد بهتر است بدون معطلی به پزشک مراجعه شود.

منبع : pezeshk.us


موضوعات مرتبط: مساعل زناشویی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:پاسخ به ۵ سوال جنسی و مهم دخترانه,مساعل جنسی دختران,ترشج پستان, | 13:50 | نویسنده : حامد |



نکاتی در مورد بارداری دختران در نوجوانی

 

هنگامی که زن نوجوانی باردار شود، به دلیل آماده نبودن از نظر فیزیکی و روحی ممکن است فرزند او دچار کمبود وزن یا مستعد انواع بیماری ها باشد. مادرهای نوجوان که در نتیجه اشتباهات فرهنگی یا اشتباهات فردی خود باردار می شوند، باید همیشه تحت حمایت و پشتیبانی خانواده باشند. آنها هنوز بسیاری از مسایل مادر شدن را نمی دانند و شاید حتی نتوانند درک کنند و این وظیفه والدین و بزرگ ترها است که روح و جسم آنها را برای این امر مهم آماده سازند.

منظور از باداری در نوجوانی، زیر ۲۰ سال است. تقریبا ۵۰۰ هزار زن نوجوان در جهان، بچه‌دار می شوند. متاسفانه این افراد به هیچ روشی از باردار شدن پیشگیری نمی کنند و تقریبا دوسوم آنها نیز به طور ناخواسته و تصادفی باردار می شوند.

این مادرهای نوجوان باید درس و مدرسه خود را رها و از کودک خود نگهداری کنند. هنوز در بسیاری از روستاهای کشور این معزل وجود دارد و خانواده ها به خیال خود، لطف می کنند به دخترانشان که آنها را زود شوهر می دهند و همان سال اول هم انتظار بچه‌دار شدن دارند. در کلان شهر ها نیز برخی دختران نوجوان در نتیجه اشتباهات جبران ناپذیر باردار می شوند. اگر این بارداری در نتیجه ازدواج نباشد، این کودکان به مراکز بهزیستی و نگهداری کودکان بی سرپرست سپرده می شوند که باعث تخریب روحیه و ناراحتی های روانی کودکان در آینده خواهد شد.

از این مسایل بگذریم و به اصل مطلب برگردیم. مادرهای نوجوان با خطرات بسیاری روبه رو هستند. در ادامه این خطرات و روش درمان و  پیشگیری آنها را برایتان نوشته ایم.

خطرات بارداری در نوجوانی
مادرهای نوجوان بیشتر از زنان دیگر در خطر انواع بیماری های بارداری قرار دارند. این زنان عموما دچار کم خونی و بی حالی هستند و احتمال ابتلا به پریکلامپسیا (نوعی افزایش فشار خون و مسمومیت خونی) در آنها بسیار است. این مادرها عمومادر خطر فشار خون بالا قرار دارند.

کمبود ویتامین و پایین بودن وزن نوزادان در مادرهای نوجوان بالا است. از آنچه که یک دختر نوجوان هنوز خود در مراحل رشد قرار دارد، باید تغذیه درست و کاملی داشته باشد. حتی باید به جای جنین داخل شکم خود هم غذا بخورد زیرا بخشی از غذا به رشد بدن خودش اختصاص دارد.

رشد استخوان های لگن خاصره دختران نوجوان هنوز تکمیل و نهایی نشده است و تا سن ۱۸ سالگی به بزرگ ترین اندازه خود نمی رسد. همین مساله در مادران کوچک باعث می شود تا جنین نیز فضای کافی برای رشد نداشته باشد و اصولا نوزادان آنها بسیار کم وزن و کوچک متولد می شوند. در بسیاری از مواقع نیز نمی توانند به طور طبیعی زایمان کنند و باید حتما تحت عمل سزارین قرار بگیرند. احتمال مرگ نوزادان متولد شده از مادران نوجوان بسیار بیشتر از مادران بالغ و بالای ۲۰ سال است.

پیگشیری و درمان مشکلات بارداری در نوجوانی
زنان نوجوانی که قصد دارند زیر ۲۰ سال بچه دار شوند باید تحت مراقبت های دایمی پزشک باشند و انواع ویتامین ها و مکمل های غذایی همچون آهن، کلسیم و اسید فولیک را در برنامه روزانه غذایی خود بگنجانند. پشتیبانی خانواده ها نیز باعث دلگرمی و تقویت روحیه آنها می شود که تاثیر بسیار بر سلامت نوزاد دارد.

زمان تولد
میانگین زمان تولد، ۴۰ هفته یا ۲۸۰ روز از ابتدای بسته شدن نطفه است. موعد تولد را اصولا با اضافه کردن ۹ ماه و یک هفته به آخرین تاریخ پریود زن تعیین می کنند. به طور مثال، اگر نخستین روز آخرین پریود زن، ۱۱ دی باشد، زمان تولد باید نه ماه و یک هفته بعد یعنی ۱۶ مهر باشد.

البته حدود ۸۰ درصد زایمان ها، معمولا ده روز بعد یا ده روز پیش از زمان تعیین شده صورت می پذیرد. اگر بارداری بین ۳۷ تا ۴۲ هفته به طول بینجامد، کامل و کاملا طبیعی است.  اما اگر پیش از این زمان ها نوزاد متولد شود، با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.
منبع:سلامت نیوز

 


موضوعات مرتبط: مساعل زناشویی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:نکاتی در مورد بارداری بانوان در نوجوانی,بارداری دختران,حاملگی دختران جوان, | 13:48 | نویسنده : حامد |

 

۱۰ نشانه اینکه مردی شما را فقط برای رابطه‌ جنسی می‌خواهد

 

۱۰ نشانه اینکه مردی شما را فقط برای رابطه‌ جنسی می‌خواهد

حتی بهترین پسرها هم ممکن است فقط به دنبال رابطه‌جنسی باشند. مردها روش‌های مختلفی برای ایجاد این رابطه بدون متعهد شدن دارند. این نوع مردها به چیزی که می‌خواهند دست پیدا می‌کنند و وقتی راضی شدند، می‌روند. روابط عمیق معنای چندانی برای آنها ندارد.

مردهای زیادی برای به دست آوردن رابطه‌جنسی از روش‌های بسیار هوشمندانه و تخصصی استفاده می‌کنند؛ تاحدی که پی بردن به قصد واقعی آنها برای خانم‌ها سخت می‌شود.
در زیر به چند نشانه اشاره می‌کنیم که نشان می‌دهد مردی از شما فقط رابطه‌جنسی می‌خواهد:
پول زیادی خرج می‌کند اما وقت نمی‌گذارد
مردان پولدار، سرمایه زیادی برای خرج کردن در راه رابطه‌جنسی دارند. شما را با کادوها، شام در رستوران‌های لوکس و از این قبیل بمباران می‌کند اما وقت گذاشتن خیلی مهم‌تر از پول گذاشتن در رابطه است. باید ببینید طرف‌مقابلتان با شما وقت می‌گذراند و برای شناختن شما وقت می‌گذارد؟
فقط ساعتهای بخصوصی به شما زنگ می‌زند
ساعت رابطه‌جنسی برای افراد و گروه‌های سنی مختلف، متفاوت است. ساعت رابطه‌جنسی به ساعتی گفته می‌شود که فرد وقت خوشگذرانی با دوستان، کار کردن یا هر مشغله دیگر خود را به اتمام رسانده است و به دنبال رابطه‌جنسی است. مثلاً اگر فقط ۲ شب به بعد به شما زنگ می‌زند باید هوشیارتر عمل کنید.
متعهد نمی‌شود
برای متعهد نشدن مردها به رابطه، دلایل مختلفی وجود دارد. اگر مردی فقط به قسمت جسمی و فیزیکی یک رابطه علاقه داشته باشد، مسئولیت یک رابطه واقعی را قبول نخواهد کرد. همچنین، اگر مردی متعهد نمی‌شود، می‌تواند دلیلش این باشد که می‌خواهد با هر تعداد زنی که می‌تواند، تا می‌تواند رابطه‌جنسی برقرار کند.
احساس می‌کنید رابطه‌تان فقط به رابطه‌جنسی خلاصه می‌شود
روابطی که در آن رابطه‌جنسی پیش از ازدواج باشد همیشه با مشکل مواجه می‌شوند. اگر احساس می‌کنید که رابطه‌جنسی بطور مداوم از شما درخواست میشود، طرف مقابلتان فقط بدنبال اینگونه روابط با شماست. اگر این وضعیت ادامه پیدا کرد، بدتر می‌شود و ارزش فردی شما را زیر سوال خواهد برد.

پس حتماً درمورد آن صحبت کنید. اگر شما برایش مهم باشید، برای تغییر آن با شما همکاری خواهد کرد. اگر اینکار را نکند، از دست شما ناراحت شده و احتمالاً ترکتان می‌کند.
شما را با دوستان و خانواده خود آشنا نمی‌کند
مردها درمورد دختری که به مادرشان معرفی می‌کنند بسیار دقیق هستند. معمولاً فقط دختری را به خانواده خود معرفی می‌کنند که رابطه جدی با او داشته باشند. اگر می‌بینید که شما را خارج از برنامه‌هایی که با خانواده یا دوستانش دارد نگه می‌دارد، مراقب باشید. همچنین یادتان باشد اگر در یکی دو مورد از این برنامه‌ها شما را ببرد، ممکن است خیلی از موقعیت‌های او با زنان دیگر را خراب کنید.
وقتی که باید با هم بیرون باشید، در خانه هستید
اگر دوست دارید برای تفریح به بیرون بروید ولی او مدام اصرار دارد که شما را به خانه اش ببرد، مطمئن باشید که شما را فقط برای رابطه‌جنسی می خواهد. اصرار داشتن برای رفتن به سفرهای دو نفره نیز میتواند نشانه ای از آن باشد.
تحت فشارتان می‌گذارد
این قدیمی‌ترین تکنیک آنهاست. اگر قبل از ازدواج، شما را مجبور به آن می‌کند، مطمئناً این مسئله برایش خیلی مهم‌تر از شناختن شما و ایجاد یک رابطه جدی است.
برای آن آماده‌سازی می‌کند
اگر وسایل مربوط به رابطه‌جنسی را در دور و اطرافتان می‌بینید، یعنی همه چیز را برای این اتفاق آماده کرده است. گاهی اوقات بهتر است حتی یک بار اتفاق افتادن رابطه‌جنسی را به خاطر نداشتن کاندوم به تعویق بیندازد اما وقتی همه چیز را آماده داشته باشد، یعنی برای این اتفاق برنامه‌ریزی کرده است.
وقتی با هم هستید، الکل می نوشد
بیشتر اوقات وقتی با مردی هستید که الکل می نوشد و به شما هم اصرار میکند که بنوشید (یا مواد مخدر مصرف میکند و از شما هم میخواهد مصرف کنید)، در نهایت آن شب به رابطه‌جنسی ختم میشود. روابطی که با چنین اتفاقاتی شروع می‌شوند معمولاً فقط بر پایه صمیمیت فیزیکی هستند و احساسات در آن دخیل نیست. باید بسرعت چنین روابطی را ترک کنید.
حرف می‌زند اما عمل نمی‌کند
گفتن «دوستت دارم» خیلی با نشان دادن آن فرق دارد. اطمینان یابید که دوست داشتنش را به شما نشان دهد و فقط از روی نوشته برایتان نخواند. چون به دنبال رابطه‌جنسی است، ممکن است اینطور بگوید نه به این دلیل که واقعاً از ته قلب دوستتان دارد.

منبع:mardoman.net


موضوعات مرتبط: مساعل زناشویی ، ،
برچسب‌ها:

 

علت کم شدن کیفیت اسپرم در مردان چیست ؟

 

کیفیت اسپرم یکی از جنبه‌های افزایش باروری مردان به شمار می‌رود و اگر مردان مراقبت های مناسب همچون ننشستن طولانی در فضاهای گرم مثل حمام و سونا، یا خوردن غذا‌ها و مواد مغذی کافی را در نظر نگیرند، ممکن است ناتوان از زایش شوند یا پدر فرزندانی درگیر بیماری‌ها و ناتوانی های متعدد شوند.

در سال ۱۹۹۰ مقاله‌ای در نشریه پزشکی انگلیس در مورد وضعیت باروری مردان به چاپ رسیده بود که با مرور نتایج ۶۰ پژوهش در این زمینه، بیان می‌کرد میزان اسپرم مردان در اروپا کاهش‌ یافته و از ۱۱۳‌میلیون در هر میلی‌لیتر به ۶۶‌ میلیون رسیده است. براساس نتایج این تحقیق، ۵۰‌ درصد از کیفیت اسپرم مردان که شامل تعداد، حرکت و شکل آن است، کاهش‌یافته است. حتی بانک اسپرم در اروپا نیز که از مردان جوان و دانشگاهی اسپرم جمع‌آوری می‌کند، اعلام کرده کیفیت اسپرم مردان کاهش‌یافته است.

تحقیق دیگری در آمریکا نیز نشان‌دهنده کاهش ۲۰‌ درصدی کیفیت اسپرم مردان بود. در سال ۲۰۱۲ نیز وزارت بهداشت هند در مورد کاهش کیفیت اسپرم مردان هندی ابراز نگرانی کرد. بنابراین این کاهش کیفیت اسپرم، معضلی است که در تمام دنیا وجود دارد.

عوامل متعددی را به‌عنوان عوامل موثر در کیفیت اسپرم مردان مطرح می‌کنند. نوع تغذیه، سبک زندگی، فشارهای روانی و استرس‌های شغلی و به‌طور موکد، آلاینده‌های محیطی در کیفیت اسپرم مردان تاثیرگذار هستند. آلاینده‌های محیطی شامل آب‌وهوا، آب‌های آلوده با فلزات سنگین، استروژن‌های محیطی، سموم کارخانه‌ها و آب‌های آلوده به فلزات سنگین و سایر آلاینده‌های محیطی به‌کار رفته برای آبیاری گیاهان، سبزی‌ها و در موادغذایی‌ای که روزمره استفاده می‌شود، از عوامل نگران‌کننده هستند. علاوه بر آن، آلودگی هوا، امواج رادیویی، مایکروفر و پارازیت‌ها در کاهش کیفیت اسپرم مردان موثر است. استفاده بی‌رویه از سموم شیمیایی برای دفع موش‌ها و حتی کودهای شیمیایی که در کشاورزی به‌کار می‌روند، کیفیت اسپرم مردان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند.

شغل افراد نیز در این زمینه تاثیر دارد؛ اسپرم افرادی که در هوای گرم در کنار کوره یا تنور کار می‌کنند یا زمان‌های طولانی‌ در سونا، جکوزی و آب‌های گرم می‌مانند نیز ممکن است کیفیت خود را از دست بدهد. آخرین مورد هم استفاده بی‌رویه از وسایل نقلیه و دودزا و آلودگی‌های ناشی از آن است.
از عوامل ذکرشده، برخی ناخواسته و غیرقابل‌کنترل و برخی دیگر قابل‌کنترل است. اگر مردان بدانند نشستن طولانی‌مدت در حمام، سونا و جکوزی یا در معرض کوره و تنور قرارگرفتن، برایشان مضر است، اقدام‌هایی انجام می‌دهند که صدمه‌های ناشی از آن کم شود.

حتی در مقیاس کشوری، فاضلاب‌های صنعتی و شهری را نباید در معرض آب‌ها قرار داد و مسوولان اجرایی باید تمهیداتی برای کاهش آلودگی هوا و تولید وسایل نقلیه استاندارد بیندیشند. اگر تاثیرات زندگی شهرنشینی را بدون کنترل‌‌ رها کنیم، وضعیت آلودگی هوا به شرایط هشدار می‌رسد و دیگر نمی‌توان برای حل آن مشکل اقدامی کرد، بنابراین علاوه بر آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم، باید عوامل محیطی را نیز کنترل کرد.

همچنین اگر والدین کودکی متوجه بیماری نهان‌بیضگی فرزندشان شدند، برای درمان آن اقدام کنند زیرا این ناهنجاری، قابل‌درمان است، در غیر این صورت فرد فاقد اسپرم خواهد بود.

زوج‌های نابارور باید بدانند اگر به موقع به مراکز ناباروری مراجعه کنند، هزینه درمان کمتر می‌شود، چون روند درمان راحت‌تر و با قیمت ارزان‌تر انجام می‌شود. مثلا هزینه IUI، انتقال اسپرم شسته‌شده به رحم، ارزان‌تر از لقاح خارج رحمی است، اما برخی از مراجعه‌کنندگان چنین تصوری ندارند. از سوی دیگر، در هر بار انجام روش‌های درمانی آزمایشگاهی ۳۰‌ درصد شانس باروری وجود دارد و باید درمان تکرار شود و هرچه سن زن کمتر باشد، شانس موفقیت بیشتر است.

در چند سال اخیر دولت تلاش کرده است هزینه‌های تشخیصی را به بیمه‌ها اضافه کند، ولی متاسفانه بیمه‌ها در این زمینه همکاری نمی‌کنند. استانداردهای درمان ناباروری‌ نوشته شده و به وزارت بهداشت تحویل داده شده است و وزارت بهداشت باید با بیمه‌ها تعامل داشته باشد.

منبع : روزنامه شرق


موضوعات مرتبط: مساعل زناشویی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:علت کم شدن کیفیت اسپرم در مردان چیست ؟,اسپرم, | 13:44 | نویسنده : حامد |

 

کدام قسمتها را خانوم ها دوست دارند نوازش کنید؟

 

در این پست سعی در تحریک نداشته و حتی المقدور مطلب به گونه ای نگارش شده است که صرفا جهت ارتقاء سطح آگاهی زوجین و لذت بیشتر از یکدیگر باشد

مطمئنا هر مردی ازمشاهده لذت همسر خود توسط وی خرسند شده و احساس خوشایندی بر وی حاکم میشود ، بر خلاف تصور اکثر خانم ها مردها تنها به لذت خود فکر نمیکنند بلکه به علت عدم آگاهی از آناتومی بدن زنان و عدم شناخت جامع از دنیای جنسی زنان با تصور اینکه آنها نیز همچون مردها ارضا میشوند رفتار میکنند و بر این باورند که لذت جنسی زنها همچون مردها به یکی دو نقطه بیشتر از بدن معطوف نمیشود

مردها برای برقراری ارتباط جنسی به عناصر احساس ، پیشنوازی و معاشقه همچون زنان نیاز ندارند بلکه در صورت مساعد بودن شرایط روحی تنها یک جرقه ذهنی درمغز آنها کافیست که تحریک شده و برای رابطه جنسی کاملا آماده شوند ، حال آنکه زنان نیاز به پیشنوازی و آماده سازی دارند که دانستن مطالب ذیل جهت پیشنوازی توصیه میشود.

نواحى که باید نوازش کنید:

١- سر
نه، منظور سر شما یا مال او نیست. از سرانگشتان اشاره و انگشت وسطى براى گرفتن شقیقه هایش استفاده کنید. بعد، با یک دست شروع به بازى کردن با موهایش کنید و سپس از کلیه سر انگشتانتان براى ماساژ دادن سرش استفاده کنید. خیلى با ملایمت اینکار را بکنید.
نکته: در هنگام نوازش، سرش را روى دامنتان بگذارید تا هم او راحت باشد و هم بتواند واکنشهاى متقابل انجام دهد.

٢- گردن
چه از دستهایتان استفاده کنید یا از دهانتان، اغلب زنها وقتى مویشان را از روى گردنشان پس میزنید و به نرمى آنرا نوازش میکنید، میبوسید، میلسید، و یواش گاز میگیرید بسیار لذت میبرند.
نکته: وقتى به نزدیکى استخوان ترقوه میرسید این نواحى را ببوسید و لیس بزنید.

٣- پشت
من نمیتوانم به شما بگویم چه میگذرد وقتى او را به پهلو می خوابانید در حالیکه پشتش به طرف شما است ، و به نرمى پشتش را از بالا به پائین میلیسید و میبوسید.

۴- رانها
چه او عریان باشد یا لباس رابطه جنسى پوشیده باشد، پاهایش را از هم باز کنید و چند دقیقه با دست و لبهایتان به نوازش داخل و خارج رانهایش بپردازید. گاز نگیرید. و از آلت هم فاصله بگیرید… البته فعلا.
نکته: ناحیه بین لبه هاى خارجى آلتش را بلیسید و سپس با زبان محکم بالاى رانش را بلیسید

۵- پشت زانوها
در حالیکه او به پشت دراز کشیده است و یک پایش را بالا برده، آنرا در امتداد بدنتان قرار داده و به سراغ قسمت پشت زانوها بروید. ببوسید و به آرامى این نواحى و اطرافش را بلیسید. اگر روى شکم خوابیده است، کار شما راحتتر میشود.
نکته: گاز نگیرید یا خیلى محکم نلیسید؛ این نواحى حساس هستند و صرفا در چنین قسمتهائى فقط نوازش کنید.

۶- دستها
دستش را بگیرید، طورى که کف دستها به طرف بالا باشد، و با هر دو شصت به ملایمت کف دستش را نوازش کنید ضمن اینکه بقیه انگشتانتان همزمان سمت دیگر دستش را نوازش میکند. کم کم به سمت پائین پیشروى کنید تا کل دستش را نوازش کنید.

۷- مچها
دستش را طورى بگیرید که کف دست به سمت بالا باشد ، در حالیکه از وقایع روزانه اش میپرسید سر انگشتانتان را به سمت مچ و ساعدش حرکت دهید. پس از چند دقیقه نوازش کردن، با لبها، دندان و زبانتان قسمت داخلى مچش را بلیسید و به نرمى گاز بگیرید.
نکته: وقتى که مچش را میبوسید، با دستتان دست او را مقابل صورتتان بگیرید.

٨- گوشها
به سراغ گوشش بروید و جمله اى نظیر ”امشب شب توست،“ زمزمه کنید و سپس نرمه گوشش را داخل دهانتان بگیرید و حسابى خیسش کنید. سپس سراغ قسمت بالائى گوشش رفته و یواش با دندان گازش بگیرید.
نکته: قبل از انجام هر کارى، با انگشتانتان به آرامى موهایش را از روى گوشش کنار بزنید؛ سپس روى گردنش بسمت بالا نفس بکشید تا به محل مذکور برسید.

٩- شکم
دور کمرش را با هر دو دست بگیرید و وقتى به اندازه کافى به شکمش نزدیک شدید بوى عطرش را استنشاق کنید. بعد شکمش را از یک سمت تا سمت دیگر ببوسید و گهگاه با زبانتان آنرا بلیسید.
نکته: اطراف نافش را بلیسید و به آرامى نوک دماغتان را روى آن بمالید.

١٠ – زانوها
چه در حال معاشقه باشید یا فقط شروع به نوازش کرده باشید، قرار دادن زانوهایش روى شانه هایتان و مالش آنها راه خوبى براى تحریک احساسات اوست. هر کدام از زانوها را با دستانتان نوازش کرده و سپس آنها را از سمتى به سمت دیگر ببوسید.
نکته: هنگام بوسیدن زانوها با دست ساق پایش را بالا و پائین ببرید. و مجددا، به هیچ وجه از دندانهایتان استفاده نکنید.

١١ – پاها
چه بعنوان بخشى از عادات معاشقه یا آرامش بخشیدن به او پس از یک روز سخت، مالش پاهاى یک زن به طرز باور نکردنى شما را به اهدافتان خواهد رساند. کمى روغن ماساژ یا کرم بدن روى دستتان گذاشته و به هم بمالید تا گرم شود و با مالش وسط کف پاهایش شروع کنید. به آرامى به سمت پنجه ها و سپس به سمت پاشنه بروید.
نکته: مدت زمانى را به مالش اطراف پاهایش اختصاص دهید و مواظب باشید قلقلکش ندهید. و اگر پاهایش تمیز هستند و شما نیز سرحال هستید، آن پنجه هاى کوچک زیبا را بمکید (قبل از کرم یا روغن).

حالا برویم سراغ اصل مطلب خواه براى عشقبازى باشد یا فقط بخواهید پیشاپیش او را آماده کرده باشید بدین ترتیب او با جلب توجه شما روى قسمتهائى از بدنش غیر از آلت و کپل و پستانهایش، شما را متوجه خواهد کرد که این قسمتها نیز باعث تحریک وى میشود. علاوه بر این، او انگیزه پیدا می کند تا وقتى را براى قسمتهائى از بدنتان غیر از جهاز تناسلی، صرف کند … با اینکه شاید شما با همان قسمتها نیز ارضا شوید.

منبع : تنظیم خانواده


موضوعات مرتبط: مساعل زناشویی ، ،
برچسب‌ها:

 

علت تمایل مردان به رابطه جنسی دهانی و خودداری برخی زنان از انجام آن !؟

 

 

 

پیرو سوالات بسیاری از کاربران و بررسی‌های صورت گرفته توسط واحد تحقیقات پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده، یکی از دلایل سرکوب شدن میل جنسی مردان و زنان عدم تمایل همسر به رابطه‌ی سکس دهانی ( یا به اصطلاح ساک زدن) و مواجه شدن با برخورد نا مناسب همسر با آن خواسته بوده‌است. در این مطلب سعی در بررسی دلایل لذت مردان و زنان از این نوع رابطه جنسی و همچنین امتناع بعضی از زوجین از انجام آن داریم با مطلبی از آقای علی سلطانی مجد: (ما در این مقاله صرفا عمل لیسیدن و مکیدن آلت تناسلی را در نظر گرفته ایم)

تعریف رابطه جنسی دهانی

رابطه جنسی دهانی (در انگلیسی: Oral sex) نام نوعی از آمیزش جنسی است که در آن مرد برای زن و یا زن برای مرد و یا هر دو به طور همزمان اندام جنسی طرف مقابل را به وسیله دهانشان تحریک می‌کنند. در آمیزش جنسی دهانی، اعضای دهان و حلق از جمله زبان، دندان ها و حلق در تحریک اندام جنسی طرف مقابل نقش دارند. در اصطلاح علمی به آمیزش جنسی دهانی که از سوی زن برای مرد انجام شود، Fellatio و عملی مشابهی که از سوی مرد بر روی زن انجام شود، Cunnilingus نامیده می‌شوند. نام‌های مصطلح این نوع آمیزش در زبان فارسی به ترتیب، «ساک زدن» و «لیس زدن» است.

ریسک بیماری: بیماری‌های آمیزشی مانند کلامیدیا، پاپیلومای انسانی، سوزاک، زونا، هپاتیت و سایر بیماری‌ها مانند HIV یا ایدز می‌توانند از طریق آمیزش دهانی انتقال پیدا کنند.

دلایل لذت فیزولوژیکی سکس دهانی

در مردان
مکیدن آلت تناسلی مردان باعث ایجاد فشار بر آلت شده و این فشار منجر به تجمع خون در بافتهای آلت میشود و این حالت برای مردان لذتبخش است و باعث حالت برانگیختگی در آنها میشود ، همچنین حرکت ورود و خروج آلت درد هان و فشار لبها بر آن میتواند بر افزایش لذت آن موثر باشد
در زنان
لیسیدن چوچوله یا مکیدن لبه های بیرونی میتواند برای زنان لذتبخش باشد و در تحریک و ارگاسم غیر دخولی موثر باشد خصوصا درمورد افرادی که واژن آنها ترشح معمول را ندارند و به به عبارتی دچار خشکی واژن هستند سکس دهانی پیش از دخول میتواند علاوه بر تحریک درسهولت عمل دخول نیز موثر باشد

دلایل روانی لذت از سکس دهانی

عکس سکس دهانی

دلایل روانی لذت از این مدل رابطه چیست؟

عامل روانی در لذت جنسی مردان بیش از عامل فیزیکی نقش بازی میکند تا حدی که مردان این توانایی غیر ارادی را دارند تا بدون عمل فیزیکی رابطه جنسی به انزال دستیابند که معمولا این اتفاق در خواب برای آنها اتفاق می افتد و علت آن نیاز به تخلیه منی میباشد به عبارتی بدن مردان هر چند وقت یکبار نیاز به تخلیه منی دارد و این عمل برای پروستات و دفع بهتر ادرار لازم است ، همچنین حس برانگیختگی مردان میتواند با یک جرقه ذهنی زودگر چند ثانیه صورت پذیرد ، پیرامون موارد مذکور رابطه جنسی دهانی از ابعاد روانی برای مردان از این حیث لذتبخش است که حس برتری به آنها دست میدهد و همچنین عمل همسر خود را فداکارانه و برگرفته از حس دوست داشتن محسوب میکنند ، اثر روانی و ذهنیت پردازی در مردان آنقدری هست که بدون تجربه لذت آن به این باور رسیده باشند که این رابطه حتما برای آنها لذت‌بخش خواهد بود چرا که فکر به آن برای آنها لذت بخش است در نتیجه مغز آنها به این عمل واکنش مثبت نشان میدهد .

اگر چه در زنان دو فاکتور احساس و لمس نقش بسزائی در تحریک جنسی و لذت جنسی بازی میکند اما این بدان معنا نمی‌باشد که ذهنیت جنسی یا تخیلات جنسی در زنان کم اهمیت است ، سکس دهانی در زنان نیز لذت‌بخش است و از نظر روحی روانی باعث شکل‌گیری حس خوشایندی نسبت به همسرشان در آنها میشود باور این موضوع که همسر وی به او این لذت را تقدیم می‌کند در پرورش حس تعلق درونی موثرتر است.

چرا برخی زنان و مردان از سکس دهانی اجتناب میکنند؟

دلیل اول: این یک رفتار کثیف و چندش آور است ..!؟

با توجه به آنکه آلت تناسلی مردانه و زنانه محلی برای دفع ادرار است این طرز فکر در برخی افراد بوجود می آید که این اندام از نظر بهداشتی پاک نمیباشد و لسیدن و مکیدن آن عملی کثیف است در حقیقت آلت تناسلی اگرچه محل دفع ادرار میباشد اما در صورت رعایت نظافت محلی غیر بهداشتی محسوب نمیشود و البته فراموش نکنیم این محل ، محل اصلی مربوط به لذت جنسی است این افراد اکثرا آنرا عملی چندش آور می دانند و در مواجه شدن با آن رفتار و برخوردی تند (تدافعی – تهاجمی – اکراه) از خود بروز میدهند یا حتی تمایل همسر خود نسبت به آنرا به تمسخر میگیرند و او را پس میزنند ، این رفتار آنها میتواند یکی از دلایل اصلی سرکوب میل جنسی همسر (حتی برای همیشه) نسبت به وی باشد معمولا این افراد خود را در اسارت ذهنیت اشتباهی قرار داده اند، چه بسا هستند افرادی که حتی از دیدن و لمس کردن آلت تناسلی هم اکراه دارند این افراد نیاز به درمان دارند. لازم به ذکر است برخی از این افراد پس تجربه عملی تغییر دیدگاه خواهند داد.
دلیل دوم: این رفتار را درشأن شخصیت خود نمیدانند
اکثر زنان تصور میکنند سکس دهانی مخصوص اعمال روسپیها . بازیگران پورنو میباشد و انتظار همسر آنها از انجام آن انتظاری غیرمعقولانه و مقایسه شدن با روسپی‌ها میدانند و حتی یک توهین به خود یا به تصور اینکه انجام این رفتار باعث کوچک شدن شخصیت آنها میشود از انجام آن خودداری میکنند این در حالیست که یکی از نشانه های قدرت و برتری میتواند تامین غریزه جنسی همسر باشد
دلیل سوم: ترس و تصویر نا مطلوب ذهنی
برخی از افراد ممکن است مورد استفاده های جنسی قرار گرفته باشند و جز افرادی باشند که به زور و ناخواسته درگیر چنین رابطه ای شده باشند یا تصویری در ذهن آنها نقش بسته باشد ، مسلما نا خودآگاه وغیر ارادی نسبت به آن واکنش منفی بروز میدهند این افراد برای حل این مشکل نیاز به درمان درمان دارند
دلیل چهارم: عدم تقابل آن
آیا خود حاضر به انجام این رفتار برای همسر تان هستید ؟ اگر نه بعید نیست علت خوداری همسر شما از انجام آن یا انجام با اکراه آن یکطرفه بودن آن باشد
سکس دهانی از نظر شرعی: رابطه جنسی دهانی بین زن و شوهر از نظر شرعی از روابط غیرمتعارف نمی‌باشد و بر عکس از روابطیست که اشکال شرعی در صورتی که ترشحات آلت تناسلی مردانه و زنانه خورده نشود به آن وارد نیست. با این حال می‌توانید برای اطمینان خاطر با مراجعه به استفتائات مرجع تقلید خود نسبت به حکم آن اطمینان حاصل نمایید.

از همسر خود لذت ببرید و لذت را به او تقدیم کنید

دسته ای از زنان و مردان هستند که لذت خود را معطوف به لذت همسرشان می‌دانند به اینگونه که از لذت بردن همسرشان نسبت به رفتاری که در رابطه جنسی انجام می‌دهند حس تحریک بیشتر و لذت بیشتری را تجربه می‌کنند و برخی دیگر تنها به لذت جنسی خود اهمیت می‌دهند، به عبارتی همسر خود را ملزم به انجام خواسته‌های جنسی خود می‌دانند اما این در حالیست که خود را ملزم به تامین خواسته‌های جنسی وی نمی‌کنند، از اینرو طرفین دچار عدم توازن در رابطه جنسی می‌شوند که میتواند تبدیل به یکی از پایه‌های شکست در زندگی زناشوئی یا پدیده خیانت باشد، مسلماْ خواسته‌ی آمیزش جنسی دهانی جزء خواسته‌های غیرمتعارف نیست بلکه می‌تواند یکی از اصول اصلی رابطه جنسی می‌باشد.مقاله از علی سلطانی مجد / پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده


موضوعات مرتبط: مساعل زناشویی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:علت تمایل مردان به رابطه جنسی دهانی و خودداری برخی زنان از انجام آن !؟, | 13:39 | نویسنده : حامد |

 

 آلت تناسلی

 

اتفاقاتی که ممکن است برای آلت تناسلی مردان پیش آید رو در این مقاله بخوانید .

——————

آلت تناسلی یک عضو حساس در بدن آقایان است که باید نسبت به سایر اعضای بدن مراقبت بیشتری شود. در این مقاله سعی بر آن است که شما را با آسیبهای جدی این اندام بدنتان که لازمه مراجعه سریع به پزشک است آشنا کنیم.

غلاف شدگی (invaginated):
یک اصطلاح تخصصی است که پزشکان برای توصیف حالتی از آن استفاده می‌کنند که آلت تناسلی مرد به داخل برگشته و باصطلاح غلاف شده است. این اتفاق ممکن است برای شما نیز رخ دهد. به این حالت اصطلاحاً آلت تناسلی به دام افتاده نیز می‌گویند که معمولاً تا حدی ناشی از نوعی فشار شدید بر روی آن می‌باشد. در واقع، آلت تناسلی با فشار زیاد مستقیماً به درون بافت چربی زیرپوستی واقع در میان لگن و آلت تناسلی فرو می‌رود.

با توجه به عکس‌های نمونه‌های موردی اخیر دکتر وانگ از قربانیان حادثه تصادف با موتور سیکلت، این وضعیت، مشابه با غلاف خالی پوست که بی‌شباهت به انتهای خرطوم فیل نیز نیست، می‌باشد. خبر خوب به گفته دکتر وانگ، این است که این نوع تصادف بسیار نادر است. همچنین از طریق «استخراج با دست» و جراحی تا حد زیادی برگشت پذیر می‌‌باشد. او در گزارش مربوط به یک فرد خوش شانس می‌گوید: «در این حادثه، هیچ آسیب مستقیمی به آلت وارد نشده بود.» و این فرد پس از «استخراج»، بطور نرمال قادر به انجام عمل جنسی و دفع ادرار بود- که البته می‌توان گفت اکثر مبتلایان به SOB در این لیست تا این حد خوش شانس نمی‌‌باشند.

آلت تناسلی ساکسوفونی یا Saxophone Penis: در نتیجه بسته شدن غدد لنفاوی یا یک عفونت باکتریایی مرتبط با کلامیدیا رخ می‌دهد. بر اساس مطالعه موردی انجام شده در هند، در این بیماری نادر، آلت تناسلی متورم شده و از شکل خود خارج می‌گردد. تورم و پیچ خوردگی آن را می توان با دارو رفع نمود. دفع ادرار نیز بصورت نرمال قابل دستیابی است – البته چنانچه به پهلو بایستید. اما انجام عمل جنسی امکان پذیر نمی‌باشد.

سیم‌های متقاطع یا Crossed Wires: درمان جراحی روده یا سرطان پروستات وخیم، در موارد بسیار نادر، منجر به «فیستول» می‌شود؛ منظور از فیستول پاره شدن بافتی است که مجرای ادرار را به انتهای روده بزرگ یا مقعد متصل می‌کند. از نشانه های ثبت شده این حالت، چکیدن ادرار از ناحیه مقعد می‌باشد که یعنی مدفوع راه خود را بسوی مجرای ادرار و مثانه پیش می‌گیرد. البته این مشکل کاملا قابل درمان است اما بهبود آن با توجه به مطالب منتشر شده از سوی دپارتمان اورولوژی دانشگاه یوتا، بسیار مشکل و زمان بر می‌باشد.

چنانچه به هنگام آبتنی در رودخانه آمازون شاهد پیرانا (نوعی ماهی کوچک)، کی‌من (نوعی سوسمار) و سفره ماهی (که انتهای دم آن تیغ های زهرآگین دارد) بوده اید، احتمالا آسیب به آلت تناسلی شما وجود دارد. ماهی به این معروف است که تیرهایی را بسوی دهانه آلت تناسلی مردان در حال شنا، پرتاب کرده و مجرای ادرار را مختل می‌کند. به محض فرو رفتن تیر در آلت تناسلی، این گربه ماهی آبهای شیرین، شبکه تیغ‌های چتر مانند خویش را باز می‌کند و با لذت آنها را بسوی شما پرتاب کرده و اجازه می‌دهد تا آنها به خون شما وارد شوند. خارج ساختن این تیغ‌ها دردناک تر از آن چیزی است که بتوان تصورش را کرد.

زنده بگور: چنانچه تصادفاً قسمتی از بدنه آلت تناسلی به هنگام ختنه همراه با پوست حشفه بریده شود، آلت تناسلی در صورتی رشد می‌کند که به کیسه بیضه متصل می‌باشد. در نتیجه، بدنه در لایه‌ای از چربی انباشه شده در اطراف اندام تناسلی «مدفون شده» یا گیر می‌افتد. تحقیقات انجام شده از سوی دانشکده پزشکی ویرجینیای شرقی نشان می‌دهد که خوشبختانه این حالت کاملا با عمل جراحی بهبود می‌یابد.

منحنی دردسر ساز: ایجاد پلاک بر روی آلت تناسلی سبب بیماری پیرونی یا انحنای آلت می‌گردد. به عبارتی وجود یک منحنی دراماتیک بر روی آلت تناسلی مرد که به هنگام نعوظ دردناک بوده و عمل جنسی را با مشکل مواجه می‌سازد. موضوع وحشتناک‌تر آن که در ایالت متحده، تشخیص این بیماری، هر ساله بین ۶۵ تا ۱۲۰ هزار مرد میانسال گزارش می‌شود. پزشکان در دانشگاه کارولینای شمالی میگویند دارو و جراحی می‌تواند در درمان این بیماری موثر باشد اما هیچ تضمینی برای بهبود کامل آن وجود ندارد.

آلت شکسته: بنا به گفته پزشکان دانشگاه ایالتی اوهایو، وقتی هیچ استخوانی برای «شکستن» وجود ندارد، می‌توانی حفره‌های cavernosa آلت تناسلی خود را «بشکنید»- این حفره‌ها لوله‌های استوانه‌ای شکلی هستند که به هنگام نعوظ، مملو از خون می‌گردند. چنانچه در حالت نعوظ – معمولا به هنگام رابطه جنسی شدید- این لوله‌ها خم شوند، امکان پاره شدن آنها و جمع شدن خون در آلت تناسلی وجود دارد که منجر به تورم و از شکل افتادن آلت تناسلی برای همیشه می‌گردد و در صورت عدم انجام سریع عمل جراحی، عملکرد جنسی برای همیشه مختل می‌شود.

تاتو ممنوع: یک مرد پس از تاتوی نام همسرش بر روی آلت تناسلی خویش، به مدت ۳ ماه از نعوظ دایمی آلت نیمه سخت خود رنج برد. دلیل آن، فرو رفتن سوزن تاتو در عمق اندکی بیشتر از حالت نرمال و ایجاد جریان غیرعادی فشار خون در این ناحیه بوده است.

منبع : سلامت نیوز


موضوعات مرتبط: مساعل زناشویی ، ،
برچسب‌ها:

 

 رابطه از مقعد , رابطه جنسی از پشت

 

خطرات و مضرات رابطه ی جنسی مقعدی (رابطه جنسی از پشت )

این مطلب ویژه زوجین است !

نزدیکی و عمل جنسی برای لذت و ارضای روحی و روانی انسان‌ها می‌باشد. در صورتی که فردی از این عمل لذت نمی‌برد هیچ فردی حتی شوهر، اجازه مجاب کردن شریک جنسی برای تن دادن به سکس از معقد را ندارد. مراجع نیز در مورد این عمل جنسی غیر طبیعی در حالتی که زن نسبت به انجام آن «رضایت» داشته باشد کراهت شدید را بیان فرموده‌اند، وگرنه نزدیکی از پشت حرام می‌باشد. از این رو چنان چه «زن» راضی به این عمل نباشد، شوهر شرعاً نمی‌تواند همسرش را مجبور به این کار نماید.

امام صادق (ع) نیز در پاسخ سۆال جواز «نزدیکی از پشت» اجازه زن را شرط می داند :
قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنِ الرَّجُلِ یَأْتِی الْمَرْأَةَ فِی دُبُرِهَا قَالَ لَا بَأْسَ إِذَا رَضِیَتْ … از امام صادق(ع) درمورد مردی که از پشت با همسرش نزدیکی می‌کند، پرسیدم. حضرت فرمودند اگر راضی باشد اشکالی ندارد… (وسائل الشیعة (ج‏۲۰ ،ص : ۱۴۵)

دلایل تمایل مردان به سکس از پشت

یکی از دلایلی که مرد را به سوی نزدیکی از پشت می‌کشاند، عدم موفقیت مرد در به ارگاسم رساندن همسرش می‌باشد. و از این موضوع رنج می‌برد؛ لذا متمایل می‌شود که از پشت نزدیکی کند. در چنین شرایطی زن می‌تواند با محبت به شوهرش کمک و او را راهنمایی کند تا او با لمس و بازی با مواضع حساس جنسی‌اش ، سریع‌تر آماده شده و به ارگاسم برسد. در این صورت «مرد» احساس قدرت و لذت می‌کند، واز تقاضای خود منصرف می‌شود.

مضرات پزشکی سکس از مقعد (دُبُر)

اما غیر از وجه شرعی، باید جنبه های بهداشتی چنین رابطه جنسی را نیز در نظر گرفت؛ زیرا از نظر پزشکی احتمال ابتلاء به بسیاری از عفونت‌ها و بیماری‌ها برای زن و مرد و به خصوص زن با رابطه جنسی از معقد وجود دارد.

حلقه خروجی جداره مقعد به دلیل اینکه مانند واژن قابلیت ارتجاعی و انعطاف‌پذیری لازم برای نزدیکی و حرکت رفت و برگشتی پنیس(آلت تناسلی مرد) را ندارد، در نتیجه احتمال خراش برداشتن و خون ریزی آن بسیار بالا می‌باشد. این خراش‌ها و بریدگی‌ها اغلب در بافت و بسیار ریز می‌باشند و معمولاً با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیستند. هم چنین، نوک آلت تناسلی مردان نیز به دلیل عدم وجود محیطی مناسب برای حرکت رفت و برگشتی احتمال دارد که دچار خراش در سطح گردد که این مورد خطر دریافت ویروس را در شخص فاعل هم افزایش می‌دهد.

 رابطه از مقعد , رابطه جنسی از پشت

اساسا ساختار مقعد برای انجام رابطه جنسی نمی‌باشد و بگونه‌ای شکل یافته که برای خروج مدفوع کارایی داشته باشد نه برای دخول جسم خارجی، در نتیجه رابطه جنسی مقعدی کاملا غیر طبیعی است؛ عضلات اسفنگتر اطراف مقعد که کارکرد آنها بستن مجرا می‌باشد بگونه ای شکل گرفته‌اند که در اثر ورود آلت و با فشاری که مرد با آلت خود بر مقعد می‌آورد بنا به طبیعت خود منقبض می‌گردند تا از ورود جلوگیری کنند، این عمل کاملا غیر ارادی می‌باشد و موجب ایجاد زخم های بسیار ریز در دیواره داخلی می‌گردد ( حتی اگر این کار به آرامی صورت گیرد یا از مواد روان کننده استفاده شود).

این زخم ها اگر چه بسیار ریز بوده و شاید هیچگونه دردی نداشته و با چشم قابل مشاهده نباشند ولی شاهراه فوق العاده بزرگی برای ورود باکتری‌ها و ویروس‌های خطرناک (اعم از ویروسهای داخل روده و مدفوع و یا ویروسهایی که از طریق آلت مرد وارد می‌شوند) به داخل جریان خون می‌باشند. این میکروب‌ها می‌توانند بیماری های STD نظیر بیماری ایدز و انواع عفونت های دستگاه گوارشی عفونت های روده‌ای را ایجاد کنند.

بر اساس برآورد سازمان جهانی بهداشت روزانه شاهد بروز حدود یک میلیون مورد از بیماریهای آمیزشی(STDs) در دنیا هستیم. STD ها میکروب‌هایی هستند که می‌توانند پوست، مخاط، واژن (مهبل)، مقعد (رکتوم یا راست روده)، کبد، دستگاه گوارش و حتی چشم ، دهان و حلق را گرفتار کنند.

گزارش‌ها بیانگر این واقعیتند که STD ها خانمها را بیشتر گرفتار می‌کنند. طی تحقیقات انجام شده معلوم گشته که خطر ابتلا به برخی از STD ها نظیر ویروس HIV ( ایدز) از طریق رابطه جنسی مقعدی بیشتر از رابطه جنسی مهبلی (از طریق فرج) می‌باشد.

رابطه جنسی معقدی همچنین می تواند موجب آسیب های فیزیکی مانند باد شکم‌، بواسیر، شقاق مقعدی، بی اختیاری مدفوعی و نظایر آن گردد. در ضمن این عمل علاوه بر مشکلات یاد شده میتواند موجب پارگی رکتوم گردد که در این صورت نیاز به عمل جراحی می‌باشد.
 رابطه از مقعد , رابطه جنسی از پشت

خطرات رابطه جنسی مقعدی برای زنان

مطالعات نشان داده است که تکرار این عمل موجب ایجاد بی اختیاری مدفوعی می شود، به این دلیل که این عمل موجب تضعیف ماهیچه های اسفنگتر شده و ماهیچه قدرت اولیه خود برای جمع شدن و جلوگیری از خروج مدفوع را از دست میدهد. مساله مهم دیگر از اینجا ناشی می گردد که کوچکترین دستکاری در مقعد (یا رابطه مقعدی) به دلیل نزدیکی زیاد مقعد به مهبل می تواند موجب ورود ویروس های موجود در روده به مهبل شده و بیماریهای عفونی در این ناحیه، همانند ترشحات بد بو در مهبل ، عفونت مثانه ، زگیل ، تبخال ، اختلال و عفونت کلیه ها و حتی سرطان را ایجاد نماید.

طی مطالعه‌ای در آمریکا تحقیقی روی گروهی از زوجین انجام شد و مشخص گردید که درصد بالایی از زنانی که رابطه جنسی مقعدی داشته‌اند، نه تنها هیچ لذتی از این رابطه نمی‌بردند بلکه این نوع رابطه برایشان رنج آور بوده و در صد دیگر، با وجود تجربه این نوع رابطه طی ماه های متمادی، هنوز هم از بعد از انجام آن ، از احساس ناراحتی در مقعد تا چند روز بعد از آن و بویژه هنگام دفع مدفوع، گله‌مند بودند و دلیل انجام این نوع رابطه را خواست شوهرانشان ذکر کرده‌اند.
زنان قربانیان سکس از پشت

دیواره داخلی روده بزرگ (بخش داخلی مقعد) خود قابلیت جذب مستقیم مواد و انتقال مستقیم آن به خون را دارد. بر اساس آمار، انتقال ویروس اچ. آی. وی. از طریق رابطه جنسی مقعدی، همچنان بالاترین میزان درصد خطر اننقال را به خود اختصاص می دهد. در بین افراد آلوده از طریق آمیزش جنسی، مردان همجنسگرایی که به رابطه جنسی مقعدی گرایش دارند، بیشترین قربانیان این ویروس را تشکیل می دهند.

در صورت آلوده بودن هر یک از شرکای جنسی، ریسک انتقال ویروس HIV و سایر بیماری‌های آمیزشی که از طریق خون انتقال می‌یابند، در تماس جنسی از راه مقعد بسیار بالا می‌باشد. در رابطه جنسی از معقد، مهم ترین خطری که اشخاص را تهدید می کند تماس خونی مستقیم و همچنین مایعات درونی بدن با خون شریک جنسی می‌باشد که در صورت آلوده بودن هر یک از شرکای جنسی، احتمال سرایت ویروس HIV به شریک سالم وجود دارد.
 
منبع:آمازینگ

موضوعات مرتبط: مساعل زناشویی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:خطرات و مضرات رابطه ی جنسی مقعدی (پشت),رابطه از مقعد, | 13:36 | نویسنده : حامد |

 

را نباید در دوران بارداری رابطه جنسی داشت,دخول در زمان بارداری,دوران بارداری,رابطه جنسی,رابطه جنسی در دوران بارداری,زوج‌ها,ممنوعیت رابطه جنسی,ممنوعیت رابطه جنسی در دوران بارداری

 

چرا نباید در دوران بارداری رابطه جنسی داشت ؟

یکی از سوالاتی که برای خیلی از زوج‌ها پیش می‌آید، این است که آیا نزدیکی و روابط جنسی در دوران بارداری ممنوع است؟ پاسخ روشن است: البته که نه.
اگرچه جنین در رحم تشکیل و به زندگی خود ادامه می‌دهد، اما درواقع جنین در کیسه حاملگی قرار دارد که از جنس خاصی است که کاملا از جنین حمایت می‌کند و از طرفی در اطراف جنین مایع آمنیوتیک قرار دارد که نقش ضربه گیر دارد و اجازه نمی‌دهد ضربه‌هایی که به شکم مادر وارد می‌آید، به جنین آسیبی برساند. همین طور دیواره گوشتی رحم مقاومت زیادی در برابر محیط ایجاد می‌کند. بنابراین انجام نزدیکی هیچ آسیبی به جنین نمی‌رساند.

از طرفی بسیاری از مادران باردار و برخی مردان به دلیل همین ترس‌ها دچار کاهش میل جنسی می‌شوند و برخی در کل دوران بارداری نزدیکی نمی‌کنند؛ در حالی که این عمل موجب سست شدن بنیاد زندگی آنان می‌شود و کاملا بدون علت است.
البته در برخی موارد به دلیل خطرات خاص، نزدیکی از سوی پزشک ممنوع می‌شود، از جمله در کسانی که خونریزی دارند یا سابقه سقط مکرر دارند یا کسانی که در سه ماهه سوم بارداری دچار جفت سرراهی هستند و جفت پایین قرار دارد، همین طور کسانی که دچار نارسایی دهانه رحم و کوتاهی سرویکس هستند، نباید نزدیکی داشته باشند و بخصوص کسانی که در معرض زایمان زودرس هستند، مثل کسانی که دچار انقباضات رحمی شده‌اند یا سابقه زایمان زودرس دارند، نباید نزدیکی کنند.
گاهی به دنبال نزدیکی، خونریزی از واژن اتفاق می‌افتد که در این موارد باید تا چند روزی از نزدیکی اجتناب کرد تا خونریزی قطع شود.به طور کلی تمایل به روابط جنسی به علت‌های فوق کمتر می‌شود، اما در مواردی نیز مادر به دلیل نداشتن نگرانی بابت بارداری و افزایش هورمون‌های جنسی دچار افزایش میل جنسی می‌شود. در مردان هم به همین ترتیب برخی دچار افزایش و برخی کاهش این میل می‌شوند.
از موارد دیگری که باید به آن توجه کرد، مساله خونرسانی به جنین بخصوص در سه ماهه آخر است. در این زمان چنانچه مادر به مدت طولانی به پشت (طاقباز) بخوابد، احتمال کاهش خونرسانی به جنین وجود دارد که به این مساله حین نزدیکی باید دقت کرد.
از موارد دیگر ممنوعیت نزدیکی در زمان‌هایی است که مرد دچار تبخال تناسلی شده است زیرا این بیماری در صورت انتقال به مادر برای جنین خطرناک است.از موارد دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، شرایط مادر پس از زایمان است. در این زمان به علت افت شدید هورمون‌های جنسی، بافت داخلی بدن مادر مثل افراد یائسه خشک می‌شود و در نتیجه نزدیکی دردناک خواهد شد.
از طرفی در این زمان به دلیل افسردگی خفیف پس از زایمان، همین طور کم خونی و کم خوابی دوران شیردهی و پس از زایمان، میل جنسی در زنان بشدت افت می‌کند، اما با کمی ملاحظه، صبر و تحمل، وضع مادر به حالت عادی برمی گردد.
همچنین باید دانست در مادرانی که زایمان طبیعی دارند، تا شش هفته امکان نزدیکی وجود ندارد و در افرادی که سزارین شده‌اند، این مدت به دو هفته تقلیل می‌یابد، اما در تمام موارد باید به تمایل مادر به روابط جنسی اهمیت داده شود و توجه ویژه به این موضوع معطوف شود.

منبع : دل انگیز


موضوعات مرتبط: مساعل زناشویی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:علت ممنوعیت رابطه جنسی در دوران بارداری چیست,رابطه بعدحاملگی, | 13:20 | نویسنده : حامد |

 

رابطه جنسی,تصورات اشتباه زنان,سکس

 

! این مطلب مخصوص زوجین است !

بسیاری از متخصصان معتقدند برخی از اشتباهات رایج که منجر به یکنواختی روابط جنسی در بین همسران می‌شود، می تواند از طرف خانم ها صورت گیرد. در این مطلب برخی از اشتباهات رایج خانمها در رابطه جنسی با همسرشان به اختصار بیان شده است. اگر نمی‌خواهید زندگی زناشویی خود را کسل کننده پیش ببرید، خواندن این نوشتار کوتاه را از دست ندهید.

شروع رابطه جنسی
بسیاری از افراد ممکن است در رابطه با رفتار زنانه خود نگران باشند. خانم ها نباید حالت تهاجمی و پرخاشگرانه داشته باشند. احساس شکست و نگرانی درشروع  رابطه جنسی  می تواند از جمله مشکلات عمده خانم ها هنگام برقراری رابطه جنسی باشد . این تصور ممکن است باعث شود که رابطه جنسی آنها دچار عدم تعادل شده باشد. عموما مردها دوست دارند به همان اندازه که آنها زن ها را در رابطه جنسی تحت تاثیر قرار می دهند، خودشان هم تحت تاثیر قرار بگیرند. تکیه بر ایده ها و عقاید سنتی در هنگام برقراری رابطه جنسی و نقش های جنسیتی می تواند رضایت جنسی را تحت تاثیر قرار دهد.علاقه مندی خود به شروع رابطه جنسیوهم چنین احساس خود را از برقراری رابطه جنسی با همسر خود در میان بگذارید تا احساس رضایت خاطری در طرفین ایجاد شود.

چگونه به نظر رسیدن در زمان رابطه جنسی
فکر کردن به این که در حین رابطه جنسی چگونه ممکن است به نظر برسید، شما را از لذت رابطه جنسی به دور می کند و ممکن است در رسیدن به ارگاسم هم مشکل ایجاد کند. هیچ گاه به چاقی و نوع آرایش خود در زمان رابطه جنسی فکر نکنید. شما باید به خود اجازه بدهید که به ارگاسم برسید.

نوع تفکر در روابط جنسی
باید تفکرات قدیمی در روابط جنسی نظیر عدم جذابیت جنسی طرفین را کنار بگذارید، برای بسیاری از مردان رابطه جنسی مسئله ای بسیار مهم است و نباید با بی تفاوتی از کنار این مسئله گذشت. تحقیقات مختلف بیان می کنند که صمیمیت در رابطه جنسی در چارچوب رابطه زناشویی منسجم ایجاد می شود.

اعتقاد به داشتن رابطه جنسی
بسیاری از پسران در زمان نوجوانی تمایل زیادی به داشتن رابطه جنسی دارند، اما این در مورد مردان صادق نیست. فشارهای روزمره زندگی، کار و خانواده باعث عدم برانگیختگی جنسی مردان می شود. وقتی مردی به زنی بگوید که در حال حاضر تمایل جنسی ندارد این امر می تواند منجر به شوک بزرگی در زن شود و در نهایت  باعث ایجاد این تصور شود که همسرش او را دوست ندارد. در حقیقت این امر نشان دهنده این است که مرد در آن لحظه تمایل به داشتن رابطه جنسی ندارد و این به معنای عدم علاقه او به همسرش نیست. با همسرتان به طور واضح درباره روابط جنسی صحبت کنید، به او بگویید چه چیزهایی در رابطه باعث به آرامش رسیدن شما می شود.

از پیشنهاد همسرتان برای رابطه ناراحت نشوید
پس از این که زن و شوهر بعد از مدتی باهم زندگی کردند این امر طبیعی است که با پیشنهاد جدیدی بخواهند یکدیگر را خوشحال کنند. اگر همسر شما پیشنهاد جدیدی برای رابطه جنسی می دهد به این معنا نیست که او از رابطه جنسی فعلی ناراضی است.

 

منبع این نوشته : سلامت نیوز


موضوعات مرتبط: مساعل زناشویی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:افکار اشتباه زنان در مورد رابطه جنسی,ترس از رابطه جنسی,رابطه جنسی بعدازدواج, | 13:18 | نویسنده : حامد |

 

پرده بکارت , عکس پرده بکارت , پرده بکارت دختران ,عکس های پرده بکارت , پرده بکارت چیست؟ , پرده بکارت سوراخ, پرده بکارت زنان , دختر بدون پرده بکارت ,درباره  پرده بکارت , انواع پرده بکارت , مقاله در باره پرده بکارت , همه چیز درباره پرده بکارت ,

 

پرده بکارت

توجه
این مطلب ویژه خانم ها و اقایان متاهل و یا بالای ۱۸ سال می باشد و برای سنین کمتر از ۱۸ توصیه نمیشود

پرده بکارت غشایی ا ست که تمام یا قسمتی ازدهانه واژن را می پوشاند. Hymen لغتی یونانی ست به معنای پوست یا پرده که از نام الهه ازدواج و عروسی یونانیان God Hymen وام گرفته شده. یونانیان باستان از این لغت برای انواع پرده ها از جمله پرده ای که قلب را احاطه می کند(پریکارد)، استفاده می کردند، اما با گذشت زمان، کاربرد آن به پرده بکارت محدود شد.
در طول نخستین مراحل رشد جنینی، به طور کلی هیچ بخش ورودی به واژن وجود ندارد. لایه باریک بافتی که در این مرحله واژن را می پوشاند، قبل از تولد به طور ناقص تقسیم می شود، این لایه بعدها پرده بکارت را به وجود می آورد. در صورتیکه در مرحله قبل از تولد، تقسیم لایه به طور کامل صورت گیرد، موجب می شود بعضی زنان به طور مادرزاد، پرده بکارت نداشته باشند.
بسیاری تصور می کنند که پرده بکارت، داخل واژن قرار دارد. در صورتیکه اینطور نیست. پرده بکارت، بخش خارجی اندام جنسی است و دقیقا در ورودی دهانه واژن قرار دارد.

 

انداممان را چقدر می شناسیم؟

بسیار مهم است که بدانید بدنتان به چه شکلی است. البته در مورد شکل یا رنگ اندام جنسی تان نگران نباشید. بعضی ها تیره اند، بعضی روشن، بعضی کوچکند، بعضی بزرگ. اما غیر عادی نیستند. در نظر داشته باشید که هیچ واژنی دقیقا شبیه آن دیگری نیست.اندازه و شکل این سوراخ از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است. انواع رایج پرده بکارت عبارتند از:

پرده بکارت حلقوی: در این نوع، پرده به صورت حلقه ای دور ورودی واژن را می پوشاند.
حلقوی (قابل اتساع و غیر قابل اتساع)- در این نوع، پرده بکارت به شکل حلقه‌ای پیرامون ورودی مهبل را پوشانده‌است. پرده حلقوی قابل اتساع با آمیزش جنسی پاره نمی‌شود.

پرده بکارت , عکس پرده بکارت , پرده بکارت دختران ,عکس های پرده بکارت , پرده بکارت چیست؟ , پرده بکارت سوراخ, پرده بکارت زنان , دختر بدون پرده بکارت ,درباره  پرده بکارت , انواع پرده بکارت , مقاله در باره پرده بکارت , همه چیز درباره پرده بکارت ,

 

 

پرده بکارت ارتجاعی: پرده ای که به اندازه کافی انعطاف پذیر و قابل ارتجاع ا ست و به هنگام ورود آلت تناسلی مرد، پاره نمی شود یا به طور جزئی پاره می شود و هیچ خونریزی ندارد.

 

پرده بکارت دو سوراخی یا تیغه ای: پرده ای که یک تیغه ممتد در طول ورودی واژن دارد.

پرده بکارت , عکس پرده بکارت , پرده بکارت دختران ,عکس های پرده بکارت , پرده بکارت چیست؟ , پرده بکارت سوراخ, پرده بکارت زنان , دختر بدون پرده بکارت ,درباره  پرده بکارت , انواع پرده بکارت , مقاله در باره پرده بکارت , همه چیز درباره پرده بکارت ,

 

پرده بکارت غربالی (سوراخ سوراخ): این پرده به طور کامل در عرض مهبل کشیده شده اما سطح آن سوراخ سوراخ است.

در پرده دندانه دار حفره وسط پرده یک حفره گرد با لبه های مضرس می باشد. در واقع تفاوت این نوع پرده با پرده حلقوی یا گرد فقط در مضرس یا هفت و هشتی بودن لبه های حفره می باشد.

 پرده بکارت , عکس پرده بکارت , پرده بکارت دختران ,عکس های پرده بکارت , پرده بکارت چیست؟ , پرده بکارت سوراخ, پرده بکارت زنان , دختر بدون پرده بکارت ,درباره  پرده بکارت , انواع پرده بکارت , مقاله در باره پرده بکارت , همه چیز درباره پرده بکارت ,

 

پرده بکارت مسدود: این نوع پرده هیچ سوراخی ندارد و کاملا مسدود است.

بعضی ها مادرزاد پرده بکارت ندارند، بعضی دیگر پرده بکارتشان بدون سوراخ است، درحالیکه برخی دیگر پرده های بسیار ضخیمی دارند که ممکن است برای پاره کردن آن، کمک پزشک مورد نیاز باشد تا از بروز درد در هنگام ارتباط جنسی جلوگیری شود، این شیوه را بریدن پرده می نامند.طی اولین دخول، پرده بکارت در چند جا پاره شده و به چند قطعه تقسیم می شود، غالبا تا زمانی که زن، نوزادی به دنیا بیاورد باقیمانده پرده در دهانه واژن وجود خواهد داشت.

 

پرده بکارت , عکس پرده بکارت , پرده بکارت دختران ,عکس های پرده بکارت , پرده بکارت چیست؟ , پرده بکارت سوراخ, پرده بکارت زنان , دختر بدون پرده بکارت ,درباره  پرده بکارت , انواع پرده بکارت , مقاله در باره پرده بکارت , همه چیز درباره پرده بکارت ,

 

پرده بکارت  بدون سوراخ یا بسته چیست؟ پرده ای که تنها با خروج نوزاد پاره می شود، اما به صورت خطوط نامنظم گوشتی پیرامون ورودی واژن باقی می ماند. در دخترانی که به سن بلوغ می رسند، در صورتیکه دارای پرده بسته باشند، خون قاعدگی پشت آن جمع شده و نمی تواند خارج شود در نتیجه باعث بروز درد می شود، اینگونه افراد باید به دکتر مراجعه کرده تا طی عمل جراحی و ایجاد برشی در سطح پرده، خون قاعدگی از آن خارج شود.

 

چرا بعضی زنان در اولین ارتباط جنسی خونریزی ندارند و برخی دارند؟

گذشته از فقدان مادرزادی پرده بکارت در بعضی زنان، در صورتیکه زن در هنگام سکس، آرام و بدون تنش بوده ، زمان کافی برای عشق ورزی داشته باشد، با طرف مقابل خود احساس راحتی کند و دهانه واژنش به اندازه کافی مرطوب باشد، آلت تناسلی مرد به نرمی وارد واژن او می شود و به این ترتیب در اولین ارتباط خونریزی نخواهد داشت. اما اگر زن مضطرب باشد یا بترسد و پاهایش را جمع کند دهانه واژن تنگ خواهد شد و هنگام دخول خونریزی و درد خواهد داشت.

بعضی مردها ادعا می کنند که می توانند در حین سکس تشخیص بدهند زن قبلا سکس داشته یا نه، چنین نیست. تنها چیزی که مردان می توانند حس کنند، مضطرب و نگران بودن زن است که به همین دلیل خودشان را منقبض کرده و دهانه واژن به نظر تنگ تر می آید.

از آنجائیکه در نظر مردم پرده بکارت، پرده ای بسیار سفت و محکم است که تنها با فشار پاره می شود، برخی مردها در هنگام سکس فشار زیادی به دهانه واژن آورده و موجب پارگی دهانه واژن، درد و خونریزی می شوند. در صورتیکه، اگر زن هنگام سکس آمادگی کافی داشته و به دور از احساس اضطراب باشد هیچ نیازی به فشار از جانب مرد نیست.

 

نکات قابل توجه در مورد پرده بکارت:

رشته های عصبی در پرده کم هستند و به همین دلیل در صورت آرامش جسمی و روانی، پارگی آن معمولا بدون درد است.
عمل دخول و پاره شدن پرده بهتر است در زمانی که بدن آرام است و هیچ اضطراب و خستگی وجود ندارد انجام شود. بنابراین نزدیکی در اولین شب ازدواج و پس از مراسم طولانی عروسی توصیه نمی شود.

زنان بهتر است قبل از نزدیکی، نه به منظور گرفتن گواهی سلامت پرده بکارت بلکه به دلیل آگاهی از نوع پرده به پزشک متخصص زنان مراجعه کرده و توضیحات لازم را درخواست کنند. زیرا در موارد نادری که پرده از نوع ضخیم است، احتیاج به عمل جراحی دارد.

در صورت تنگی دهانه واژن، بهتر است از کرم و ژلهای تسهیل کننده یا اسپری بی حس کننده استفاده کرد. ضمن اینکه تحریک زن وخروج ترشحات از دهانه واژن موجب روان شدن دهانه واژن و سهولت ارتباط جنسی می شود.

 

گاهی پرده بکارت با یک یا دو بار نزدیکی کاملا پاره نمی شود وهر دفعه قسمتی از آن پاره شده و کمی خونریزی می کند. بدون پارگی پرده، مایع اسپرم ریخته شده بر روی آن می تواند موجب حاملگی شود، زیرا اسپرماتوزوئید موجود در اسپرم می تواند از سوراخ پرده حرکت کرده و به طرف تخمک زن برود و حاملکی ایجاد گردد. در این موارد زن با پرده سالم حامله می شود.

ورزشهایی مانند سوارکاری، دو، پرش، شنا، رقص، باله، هرگز باعث پاره شدن پرده دختر نمی شوند مگر اینکه وی طی حادثه ای و در هنگام بازی، سقوط کرده و در همان زمان جسمی نوک تیز به پرده اصابت کند و موجب پارگی آن شود.

 

اهمیت پرده بکارت

در بعضی فرهنگها این مسئله خیلی اهمیت دارد که دختر به هنگام ازدواج باکره بوده و پرده بکارت داشته باشد. دراین جوامع، پرده بدین معنی ست که وی قبل از ازدواج ارتباط جنسی نداشته است. هر چند که، پرده بکارت نشانه ضیعفی برای بکارت واقعی است، زیرا بیشتر زنان، این پرده را قبل از داشتن ارتباط جنسی بر اثر خودارضائی، استفاده از تامپکس (نوعی نوار بهداشتی)، یا فعالیتهای غیر جنسی (مثل برخی حوادث ) از دست می دهند.

اما سوال اینجاست که حتی با وجود پرده بکارت چه کسی می تواند نعیین کند که آیا دختر قبل از ازدواج رابطه جنسی داشته است یا خیر؟ غالبا خونریزی در شب عروسی می تواند دلیلی بر باکره بودن فرد باشد در صورتیکه این نظریه توسط اطلاعات پزشکی رد شده زیرا همانطور که گفته شد یا به دلیل آرامش زن، یا عدم وجود پرده بکارت به طور مادرزاد، این خونریزی می تواند وجود نداشته باشد.

علاوه بر این، راههای برقراری ارتباط جنسی فقط دخول نیست، دختر می تواند با حفظ پرده بکارت از راههای مختلف ارتباط جنسی داشته باشد و یا حتی با وجود پاره شدن پرده بکارت برای تظاهر به باکره بودن، با عمل جراحی ، آن را دوباره به حالت اول برگرداند. به همین دلیل وجود یا عدم وجود پرده بکارت، همیشه نمی تواند مدرک معتبری برای تعیین باکرگی شخص باشد. البته، اینکه نگرش باکره پسند مردان به خصوص در ایران، در حالیکه غالبا خود، پیش از اردواج، ارتباط جنسی دارند، اساسا درست است یا ناشی از نظامی مردسالارانه، بحثی دیگر است که در این مقاله نمی گنجد.

 

منبع:آمازینگ


موضوعات مرتبط: مساعل زناشویی ، ،
برچسب‌ها:

 

عکس از پرده بکارت ,ترس از برقراری رابطه جنسی ,حفظ پرده بکارت بعد از ازدواج, پرده بکارت,ترس از پاره شدن پرده بکارت, عکس از پرده بکارت,parde bekart,ضخامت پرده بکارت,

 

 

ازدواج‌هایی تحت عنوان ازدواج‌های به وصال نرسیده وجود دارند که مشکل عمده بسیاری از زوج‌های جوان و تازه‌ازدواج‌کرده را تشکیل می‌دهد. به عنوان نمونه، مقاربت دردناک یکی از شکایات شایع خانم‌هایی است که در اوایل ازدواج‌شان به متخصصان زنان و زایمان مراجعه می‌کنند و استرس و ترس نیز به این مشکل افزوده می‌شود و در بسیاری از موارد، ازدواج به‌وصال‌نرسیده را سبب می‌شود و گاهی نیز از بین رفتن میل جنسی، ناباروری و افسردگی را در پی دارد.

ازدواج های به وصال نرسیده ( حفظ بکارت بعد از ازدواج،مشکلات جنسی،عدم باروری،انزال زودرس )

 رابطه از مقعد , رابطه جنسی از پشت

اولین بار، بالینت در سال ۱۹۶۱ در مقاله‌ای تحت عنوان «بخش دیگر طب» به «ازدواج به وصال نرسیده» (UCM) اشاره کرد و از آن زمان تاکنون موارد زیادی در سراسر جهان گزارش شده است. «ازدواج به وصال نرسیده» به ازدواجی‌ گفته می‌شود که در آن، زوجین تا مدت‌ها بعد از ازدواج نمی‌توانند رابطه جنسی برقرار کنند. در بررسی‌های انجام‌شده در ایران، مهم‌ترین علل روانی «ازدواج به وصال نرسیده» در زنان را ترس از رابطه زناشویی، نگرش ناخوشایند یا بی‌تفاوتی نسبت به مسایل جنسی و نگرش ناخوشایند نسبت به همسر و در مردان، اضطراب عملکرد جنسی و انزال زودرس هستند.

 

مطالعه‌ای روی ۲۰۰ ازدواج به وصال نرسیده در کرمانشاه، مهم‌ترین عامل را وجود فشار اجتماعی شدید روی زوج‌ جوان (دارای روابط اجتماعی محدود پیش از ازدواج) برای انجام رابطه زناشویی در اسرع وقت دانسته است. این اختلال در صورت عدم درمان مناسب، ناباروری و در موارد بسیاری طلاق را به دنبال دارد.

معرفی یک مورد از مبتلایان به این اختلال

زوج مورد مطالعه ساکن شهر تهران بودند. خانم ۲۳ ساله، دارای تحصیلات دیپلم، خانه‌دار و آقا ۲۹ ساله دارای تحصیلات راهنمایی و راننده تاکسی بود. ازدواج آنها ازدواج فامیلی بودندودر نخستین مراجعه به مرکز درمانی، ۷ سال از ازدواج آنها می‌گذشت و طی این مدت زوج هیچ‌گاه رابطه زناشویی نداشتند. مشکل اصلی زوج در بدو مراجعه، نداشتن فرزند و ناباروری عنوان شد و به این منظور خانم به کلینیک زنان و آقا به کلینیک آندرولوژی (آندرولوژی یک تخصص طبی است که به سلامت مردان، به خصوص مشکلات تناسلی و ادراری آنها،( می‌پردازد) معرفی شدند.

 

در معاینات به عمل آمده از خانم توسط متخصص زنان مشکل خاصی گزارش نشد اما در معاینات آندرولوژی «ازدواج به وصال نرسیده»، پس از اخذ شرح‌ حال دقیق مشخص شد زوج تاکنون مقاربتی نداشته‌اند.اگرچه شوهر دچار انزال زودرس شدید بود و نیز در بررسی اسپرموگرام بیمار مشکلاتی در آنالیز اسپرم به چشم می‌خورد اما در نهایت زوج با تشخیص «ازدواج به وصال نرسیده» توسط متخصص آندرولوژی به روان‌پزشک معرفی شدند و موازی و همزمان با آن، درما‌ن‌های مربوط به عوامل مردانه نیز ادامه یافت. البته پیشنهاد برداشتن پرده بکارت نیز از طرف برخی متخصصان زنان به خانم ارائه شده بود که به علت عدم موافقت او انجام نشده بود.
در مطالعه بالینی و ارزیابی روان‌شناختی به عمل آمده آشکار شد که به علت اضطراب و ترس شدیدی که شوهر حین رابطه زناشویی پیدا می‌کند و علاوه بر آن، کمبود اطلاعات جنسی، این زوج تاکنون نتوانسته‌ بودند با هم رابطه‌‌ای برقرار کنند. آنها طی ۷ سال مراجعات پراکنده‌ای به پزشکان مختلف داشتند که هیچ‌یک مفید و موثر نبوده است؛ به خصوص که همواره هریک از زوجین به تنهایی مورد معاینه و درمان قرار گرفته‌اند؛ بدون اینکه شرح‌ حال دقیقی اخذ شود یا به روان‌پزشک ارجاع داده شوند. این اولین‌بار بود که در مرکز درمانی،‌ مشکل زوج تشخیص داده می‌شود.

 

در اولین مصاحبه روان‌پزشکی، زوجین خسته و ناامید به نظر می‌‌رسیدند. مرد مضطرب و افسرده و میل جنسی خود را از دست داده بود. زن نیز به علت سال‌ها درمان و معاینات مکرر توسط متخصصان زنان و نیز ثانویه به ترس همسرش دچار بی‌میلی جنسی شده، انگیزه درمانی و امید به موفقیت خود را از دست داده و تنها تمایل به داشتن فرزند منجر به مراجعه او شده بود.
در این مطالعه، یک تیم متشکل از متخصصان آندرولوژی، زنان و روان‌پزشکی در یک دوره ۳ ماهه همگام با هم به درمان زوج پرداختند و توانستند درمان ترکیبی تیمی، برگرفته از روش شاور و همکاران در درمان «ازدواج به وصال نرسیده» را که اولین بار در سال ۱۹۹۳ انجام شد را با موفقیت به انجام برسانند؛ درمانی که طی ۳ مرحله صورت گرفت.
درمان در ۳ مرحله
• مرحله اول: از آنجا که بی‌کفایتی جنسی اغلب ناشی از کمبود اطلاعات یا اطلاعات غلط و ترس عملکردی است در ابتدا آموزش ساده‌ای درباره کالبدشناسی و نحوه کارکرد اندام‌های تناسلی زن و مرد ارائه شد. همچنین به زوجین توصیه شد هریک جداگانه و به تنهایی در برابر آینه ایستاده و به تجسس اندام‌های تناسلی خود بپردازند. همچنین زوج در مراحل ابتدایی از اقدام به عمل نزدیکی منع شدند تا آموزش ببینند به تبادلات لذت جسمی بدون فشار برای انجام عمل جنسی بپردازند. در‌عین حال به آنها آموزش داده شد که چگونه ارتباط کلامی و غیرکلامی رضایت‌‌بخشی برقرار کنند.
• مرحله دوم: در این مرحله، تمرینات مربوط به تمرکز حسی آغاز شد. در اولین جلسه از این مرحله ابتدا به زوجین آموزش داده شد که چگونه به مرحله مقدماتی قبل از شروع رابطه جنسی بپردازند.
• مرحله سوم: در مرحله آخر به زوج اجازه داده شد که به ترتیب وضعیت‌های مختلفی را برای برقراری رابطه مورد نظر امتحان کنند؛ بدون اینکه ضرورتا مقاربت را به اتمام برسانند. در واقع در این جلسه زوج اعتماد به نفس پیدا می‌کنند که قادر و حاضر به نزدیکی باشند. سرانجام پس از ۳ ماه این زوج برای اولین بار موفق به نزدیکی کامل شدند.

 

البته این پایان کار نبود چون با ادامه درمان‌های آندرولوژی در نهایت در آذرماه ۱۳۸۵ زن به روش طبیعی باردار شد.حرف آخربا توجه به عدم آگاهی کافی جامعه درباره مسایل جنسی و نیز اضطراب عملکردی به عنوان عامل شایع ایجادکننده اختلال، به نظر می‌رسد آموزش روابط جنسی به عنوان بخشی از آموزش‌های پیش از ازدواج ضروری است.

 

البته ارائه این آموزش‌ها باید در سطوح مختلف، با صرف حوصله و زمان کافی و مبتنی برنیاز دختران و پسران صورت گیرد. از سوی دیگر بررسی جامع و همزمان زوج دارای مشکلات جنسی، توسط تیم تخصصی هماهنگ، موجب افزایش موفقیت درمان خواهد شد. ارزیابی اولیه زوج توسط مشاوران مشکلات جنسی، ارجاع به متخصصان آندرولوژی و زنان جهت بررسی علل جسمی موثر و درخواست انجام مشاوره‌های تکمیلی توسط آنها به عنوان نمونه با متخصصان غدد، داخلی، عفونی و… در اولین قدم لازم است. در ادامه بر مبنای اطلاعات به دست آمده، درمان مشکلات جسمی و روانی باید به صورت همزمان صورت پذیرد.
منبع:tanzimekhanevadeh.com

منبع:آمازینگ


موضوعات مرتبط: مساعل زناشویی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:حفظ پرده بکارت پس از ازدواج به علت ترس,ترس زنان از ازدواج,ازدواجپرده بکارت, | 13:12 | نویسنده : حامد |

 

شب زفاف,اموزش های شب زفاف,شب زفاف چیست

 

آموزش, های, شب زفاف ,و ,کارهای, اشتباه, در, شب ,زفاف

 

 اون موقعی که دو تا آدم که چند وقت در تدارک ازدواج بوده اند برای اولین بار زن و شوهر میشوند وبه صورت رسمی در یک رختخواب میخوابند ، شب ازدواج فقط و فقط یک کار اجباریست . شما و همسرتان باید از ماشین عروس پیاده شوید ، به درون خانه بروید و در را ببندید .همین . هر کس دیگری انتظاری یه غیر از این داشت زیاد به خرفش گوش نکنید

منظور ما در این مقاله شب اول عروسی نیست . چون بسیاری از افراد ، قبل از عروسی ( که در عرف معمول است ) آمیزش جنسی( بطور کامل) را تجربه می کنند. پس منظور این مقاله زمانی است که دختر ازاله بکارت میشود . یعنی زمانی که دختر ، پرده بکارت خود را از دست میدهد .

ما در این مقاله شب زفاف را زمانی میگوئیم ، که دختران برای اولین بار تجربه سکس از راه واژن را می آزمایند. همانطور که میدانیم تمامی زخمها ، دردناک هستند بخصوص اگر سطحی باشند . به عنوان مثال اگر دست شما با دیوار زبری (مثل کنیتکس) برخورد کند ، درد به حد زیادی غیر قابل تحمل است .

این حالت دقیقا برای دختران مصداق دارد. آنها درد بسیار زیادی را در ضمن پاره شدن پرده بکارت تجربه میکنند. و غیر از آن ، درد بسیار زیادی هنگام داخل شدن آلت تناسلی در داخل واژن (دخول) خواهند داشت . اول برای روشن شدن قضیه علت درد را مرور میکنیم.

 

دو نوع درد در هنگام اولین تجربه جنسی قابل درک است :

۱- درد به علت پارگی پرده بکارت .
این درد همانطور که در بالا ذکر شد به علت ایجاد یک زخم سطحی در داخل واژن است . که اینگونه زخمها معمولا دردناک تر از سایر زخمها میباشند . برای کنترل یا کاهش درد ، بهترین کار ایجاد معاشقه طولانی است .

این کار سبب میشود تا دختر به مرحله ارگاسم یا نزدیک آن برسد . رسیدن به ارگاسم ، آستانه درد را بالا میبرد و باعث میشود که درد یا خیلی کم شود یا قابل تحمل گردد . به عنوان مثال د رزمان ارگاسم اگر شخص گاز گرفته شود درد را احساس نمیکند یا درد بسیار جزئی خواهد بود .
۲- درد به علت دخول
این درد دقیقا درد به علت کشش دیواره واژن میباشد . شما وقتی بادکنکی را برای اولین بار باد میکنید ، زور بیشتری بکار میبرید تا بتوانید دیواره های بادکنک را از هم باز کنید . این حالت دقیقا دز واژن هم ایجاد میشود . واژن برای اولین بار میخواهد باز شود . پس درد زیادی را حس میکند . برای کنترل این درد دقیقا مثل بالا باید معاشقه طولانی داشت . تا هم واژن لیز شود و هم آستانه درد افزایش یابد . برای این منظور میشود از ژل لوبریکانت استفاده نمود.

 

در کل برای آمیزش بهتر و کم درد در اولین تجربه باید نکات زیر را توجه نمود :
۱- معاشقه طولانی تا رسیدن به مرحله ارگاسم
۲- استفاده از ژل لوبریکانت
۳- بهتر است دختر لبه تخت دراز بکشد . جوری که پاهای وی کاملا روی زمین قرار بگیرد . در این صورت کمترین درد و فشار به دختر وارد میشود.
۴- دختر را باید قبل از نزدیکی از نظر روحی آماده کرد
۵- درصورت داشتن درد شدید از ادامه نزدیکی خودداری کنید.
پارگی پرده بکارت معمولا دارای خونریزی کم است . البته این قضیه به جثه زن و سن دختر دارد. در بعضی از موارد پرده دختر با نزدیکی پاره نمی شود . در این حالت حتما باید با جراح زنان مشورت نمود تا وی به روش جراحی پرده را باز نماید. تا ۳ روز پس از نزدیکی خونریزی بسیار جزئی ، طبیعی است و نباید نگران بود. در صورتی که هر گونه سوال برای شما پیش آمد حتما با ما مکاتبه کنید.

آن سوی زفاف

پاره شدن پرده بکارت ، در حقیقت نمود خارجی جریانی بسیار پیچیده است که باید آن را آغاز “زنانگی” و پایان “دوشیزگی” شمرد. تازه عروس بنا به طبیعت ، از نخستین اکراه و هراس دارد و علت آن معمولا درد جسمانی نیست که اگر همراه با آرامش و خودداری و صبوری مرد باشد خیلی جزئی است. غالبا خود دختر هم نمی داند علت این هراس و اکراه در کجاست ؟ در واقع تازه عروس در این مرحله دچار نوعی ” شرم ” نیز هست . همه این علت ها را باید در جای دیگری جستجو کرد.
در حقیقت چون زن در این مرحله که وارد حیات زناشویی می گردد دگرگونی مهمی در برابر خود می بیند و به زندگی آینده و مسوولیت ها و خطرهای آن می اندیشد و از آن واهمه دارد. همه این واهمه ها ، چه زن از آن آگاه باشد و چه نباشد ، قابل ملاحظه و شایسته توجه است.
این وظیفه شوهر است که وجود این هراس فطری زن را دریابد و همواره آن را به یاد داشته باشد.بهترین فرصت برای جلب اطمینان زن همین دوره کوتاه است. معروف است که زفاف را نباید با جبر آغاز کرد ، ما می گوییم در کار پاره شدن پرده دوشیزگی نه تنها جبر نباید در کار باشد بلکه این عمل باید دنباله و نتیجه نوازشی صبورانه و معاشقه ای جانانه باشد و شوهر باید عروس را به تدریج متمایل و راغب به عمل نماید نه آن که با شتابکاری و به کار بردن زور ، تنها حس شهوت خویش را فرو نشاند.

در این صورت تنها جسم زن را تصرف کرده و از تصرف روح او ناتوان مانده است. بنابراین شوهر در شب زفاف باید تمام تمهیدات لازم را به کار گیرد و در نهایت ملایمت و ظرافت عمل کند و بداند که کوچکترین اشتباه ، چندان او را خسته و دل آزرده می کند که به آسانی التیام پذیر نخواهد بود و گاه تا پایان زندگی زناشویی آثار آن بر جای می ماند.
از نظر روانشناسی این دردهای روحی منجر به پیدایش هزاران نوع اختلالات فکری ، غم و اندوه مزمن می گردد که درمان آن بسیار مشکل خواهد بود زیرا اغلب منشا و علت اصلی آن ناشناخته می ماند.
در واقع علت سرد مزاجی بسیاری از زنانی که لذت جنسی نمی برند آن است که در شب زفاف ناگواری دیده و رنج و تب روحی کشیده اند و این تالمات در ضمیر پنهان آنها مانده و اختلالات جسمی و روانی بعدی را با خود آورده است.
بسیاری از امراض دیگر چون پریشان خیالی و بیماریهای عصبی غالبا در اثر همین رویدادهای به ظاهر کوچک شب زفاف ایجاد می شود و گاهی این عوارض روحی به قدری پیچیده و شدید می شود که روان پزشک باید مدتها وقت صرف کند تا پس از جلب اعتماد و اطمینان بیمار ، شاید موفق به کشف ریشه اصلی اختلال گردد.

این است که باز تکرار می کنیم در نوازش و مهربانی و رعایت حال تازه عروس به ویژه در شب رفاف به هیچ نباید کوتاهی کرد. هیچ دختری فطرتا مرد را مختار نخواهد دانست تا هر چه می خواهد بکند و اگر حجب و حیای عروس یا هر علت ناشناخته دیگر مانع از آن است که به میل تسلیم شود بهتر است یک شب یا حتی شبهای متعدد ، زفاف را به عقب انداخت تا عروس به تماس جسمانی خو بگیرد و با آرامش خاطر مشتاق و راغب به ارتباط جنسی شود. عمر انسان آن قدر کوتاه نیست که چنین شتابکاری لازم باشد و به خصوص در این دوره ، صبر و متانت و حوصله به پیروزی و کامروایی خواهد انجامید.

 

در اینجا باید یادآور شویم اگر داماد به دلیل ضعف نفس و سستی در رفتار ، بخواهد به هر نحو عمل را انجام دهد به نتیجه نمی رسد و لازم است اصرار در این باره خیلی ملایم و صبورانه باشد. اصولا زن وقتی هم حاضر و راغب به تسلیم است طبیعتا می خواهد بر او ظفر یابند ولی بین فتح عاشقانه و استیلای وحشیانه تفاوت بسیار است و مرد باید با فراست دریابد که هنگام دخول فرا رسیده است. به طور کلی در هفته های اول ازدواج برای نزدیکی نباید پافشاری کرد جز آن که عروس خود ابراز تمایل کند.شوهر اگر عیبی در بدن زن مشاهده کرد ، هرگز نباید آن را آشکار کند یا اظهار تعجب کند مبادا زن اندوهگین شود و آن را مایه حقارت پندارد.

 

حساسیت شب زفاف
زفاف که همان ازاله ی بکارت در دختر است برای هر دو از خاصیت خاصی برخوردار است . انجام ناقص و یا وحشیانه ی آن در دختر می تواند آثار سوء جبران ناپذیری را ایجاد کند . داماد باید حالت خاص عروسش را درک کند و بدون آمادگی همسرش با او آمیزش نکند . مرد جوان باید عریزه ی جنسی خویش را کنترل کند و اگر در همسر خویش آمادگی نمی بیند صبر کند تا زمان مناسب فرا رسد و با مساعد شدن شرایط با ملاطفت و آرامی زفاف را انجام دهد . برخی از جوانهای بی تجربه شرایط حساس همسر خویش را در نظر نمی گیرند و در همان شب اول بنیاد زندگی خویش را خراب می کنند .

 
چون پسر و دختر نادان بوند گله چران یا که شتر بان بوند
درس زناشویی کجا خوانده اند کی بره قافله پی برده اند
ببر صفت حمله به آهو کند غرش و تندی و هیاهو کند
ای پسر آخر دمی آرام باش ای شتر مست دمی رام باش
تندی داماد و خموشی زن سرد کند جمله چو صد بادزن
»» این شب برای اغلب زوجها شب پر التهابی است و اولین شب ارتباط جنسی جدی میان آنهاست.
»» زنها در این شب به شدت نگران و مضطرب هستند
»» خاطره این شب تا پایان زندگی در ذهن زنان باقی می ماند.حتی اگر بعدها ازدواجهای مکرری کنند.
»» پاره شدن پرده بکارت اغلب با آمدن مقداری خون همراه است و این برای طرفین مهم و استرس آور بوده و در زنها همراه با درد و سوزش و ضعف جسمانی است.
»» مردها سعی کنند قبل از شب عروسی با خانواده خود جهت کنار گذاشتن آداب و رسوم غلط به طور جدی صحبت کنند.
»» به همسر خود برای کسب اعتماد به نفس قبل از شب زفاف روحیه بدهید.
»» هیچ لزومی ندارد که مردها همان شب اول پرده زن را پاره کنند. بهتر است به شب دیگری موکول گردد.
»» سعی کنید این شب را با معاشقه و بوسه و لمس بگذرانید و دخول را به شبهای دیگر موکول کنید.
»» این شب را در آغوش هم و برهنه تا صبح سپری کنید.

 

آداب و رسوم غلط در شب زفاف :
هم در گذشته و هم در حال حاضر در خانواده های سنتی ایرانی رسم است که در شب اول عروسی (شب زفاف) زنان پشت در اتاق عروس و داماد می نشینند تا داماد پارچه ای خونین را نشان آنها بدهد تا از پشت در بلند شوند و به خانه های خود بازگردند. این دستمال خونی نشان دهنده پاره شدن پرده بکارت عروس توسط داماد است.
در تلقی عمومی جامعه ما ، شب ازدواج و زفاف ، شب خوشبختب و رسیدن به آرزوهاست ، اما شب زفاف شب خستگی هم هست ، شب اظطراب و نگرانی است شب سر درد شب گریه شب سوزش معده و شب …….و حتی شاید شب بر باد رفتن آرزوها هم باشد .
اینکه چنین شبی با جایگاهی که در فرهنگ اجتماعی ما دارد و اثرات آن بر زندگی ما اینقدر درباره اش کم صحبت شده و حتی از دید نویسندگان و دیگر هنرمندان ما هم پنهان مانده خود معمایی است .
شب عروسی در فرهنگ ما فعلا اون موقعی است که دو تا آدم که چند وقت در تدارک ازدواج بوده اند برای اولین بار زن و شوهر میشوند وبه صورت رسمی در یک رختخواب میخوابند ، شب ازدواج فقط و فقط یک کار اجباریست . شما و همسرتان باید از ماشین عروس پیاده شوید ، به درون خانه بروید و در را ببندید .همین . هر کس دیگری انتظاری یه غیر از این داشت زیاد به خرفش گوش نکنید .

 
در فرهنگ ما ازدواج به همه فامیل مربوطه بعضی جاها ( که از لحاظ سواد عمومی سکس در مرحله پایین تری هستند ) از داماد انتظار دارند در عرض ۱۰ دقیقه تا نیم ساعت پارچه خون آلودی را به عنوان نشان باکره بودن عروس تحویل بده بعضی ها ممکنه تا شب ازدواج عروس اشون یا دامادشون را ندیده باشند و خیلی های دیگه ممکنه اون رو لخت ندیده باشند عده زیادی هم هستند مه قبل از عروسی با همسرشون سکس داشته اند ، پس پیچیدن یک نسخه ثابت غیر ممکن است اما چیزهای مشترکی هم وجود دارد .
همه ما شب ازدواج خسته ایم توی این بحثی نیست ازدواج ایرانی سخته حداقل یک هفته دویدن و حرص خوردن داره دنبال جا میگردید خونه رو مرتب میکنید . دعوت فامیل و خلاصه تحمل دردسر های جشن . همه اینا باعث می شود که بهترین شب زندگی شما با خستگی و تنش های بدنی شروع بشه . عروس و داماد یا به اجبار غذا میخورند یا اصلا فرصت غذا خوردن پیدا نمیکنند و هر دو حالت برای یک سکس خوب مضر است .
پس این شب چکار باید کرد ؟ احیانا دفعه اولی است که میخواهیم سکس داشته باشیم . تاثیر خستگی و اضطراب را میدونید ؟ برای آقایون این احتمال هست که اندام جنسیشون راست نشه و در صورت وقوع این امر اضطراب جند برابر می شود و اوضاع بدتر . در مورد خانمها این اضطراب باعت خشک شدن مهبل می شود که حتی برای خانمهای کارکشته هم دخول مشکل می شود چه برسه به دختری که برای اولین بار میخواد دخول را تجربه کنه .پس اولین کار شما مبارزه با اضطراب است . بهتر است اون دسته از کسانی که فامیل هاشون منتظر دیدن دستمال خونی هستند این مطلب را براشون روشک کنند که این فکر بیهوده ای است و بهتره شما را به حال خودتون بذارن
برای مبارزه با اضطراب اینه که منبع اونو از بین ببرید . منمبع اضطراب شب زفاف است اجبار به عمل جنسی است پس این ” اجبار ” لعنتی را از بین ببرید .
اگه میتوانید با همسرتان صحبت کنید و بگویید احتیاجی نمیبینید که شب اول در اوج خستگی و تنش و اضطراب حتما سکس داشته باشید صحبت کنید چه قبلا و چه وقتی آخر شب با هم تنها هستید که عاشق عمل جنسی هستید ولی امشب اجباری در انجام کامل اون ندارید و بهتر میبینید که این کار را به فردا یا روزهای بعد موکول کنید که بدن هاتون تازه هستند و فکرتون باز و از نظر وقتی هیچ جور تنگی ندارید .
با این فکر هم آغوشی را شروع کنید اگر دوست داشتید تا آخرش بروید و هرجا احساس کردید وقتش نیست متوقف شوید . اما خواهشا وحشی بازی هم در نیارید عمل هماغوشی را یک اجبار نشون ندهید نه به مرد و نه به زن . مرد باید اولین نکته براش راحتی و آرامش همسرش باشه و زن به جای اینکه مردانگی را توی …. سفت و دراز و زور زیاد ببینه توی اخلاق و رفتار دنبالش بگرده.
یک نکته بسیار مهم : در اولین تجربه سکس اگر باعث ناراحتی و ناخوشایندی طرف مقابل خود بشوید این کار مطمئنا از لحاظ روحی و روانی تاثیر بدی روی سکس آینده شما هم خواهد داشت ( می دانید که روان آدمی در سکس چقدر تاثیر گذار است)

 

صحبتی با آقا دامـــــــاد :
قبل از هر چیز یادتان باشد که آب یا نوشیدنی دیگری که میل دارید در اتاق باشد که اگر هر کدام از شما احساس تشنگی کردید لازم نباشد بروید بیرون دنبال نوشیدنی بگردید .
چون خیلی ها شب اول به خاطر ترس و تنش و….. دهنشان خشک می شود و احتیاج به آبی دارند وارد خانه که می شوید قبل از افتادن روی مبل و صندلی بطرف همسرتان بروید و او را در آغوش بکشید ، زیر گوشش بگوید که دوستش دارید و قول بدهید که این زندگی زیبایی را که کنارش شروع کردید را ادامه خواهید داد . همین طور که در آغوشش گرفتیه اید به سمت جایی برای نشستن برویدو کنار هم بنشینید . هم او خسته است و هم شما .
توی صورتش نگاه کنید و بگویید که زیباست هیچ عجله ای نکنید با حوصله باشید و صبور . آرام حجابش را بردارید و عاشقانه به همسرتان نگاه کنید و تکرار کنید که واقعا زیباست بسیار ظریف یه دستهایش دست بزنید دست ها را بالا بیارین و آرام ببوسید . بعد از بوسه چند لحظه مکث کنید و به خاطره این بوسه فکر کنید ( اینجا فرصت مناسبی است که آیا آب یا نوشیدنی دیگه ای لازم داره ؟)
اگر قبلا با همسرتون سکس داشته اید این کارها را به عنوان یک عروس با او بکنید واگر نداشته اید و دختر از طبقاتی باشد که هیچ وقت با پسری حتی خود شما نبوده به او اطمینان بدهید تا ترس و اضطرابی نداشته باشد . توجه کنید که زنها نسبت به بدنشان خیلی حساس میباشن پس یک ضرب به سینه ها یا جاهای دیگر دست نزنید اگر خیلی خسته نیستید با همسرتان بایستید و ایستاده در اغوشش بگیرید اینطوری میتوانید آروم دستهاتونو حرکت بدین و پشت بدن همسرتونو نوازش کنید آروم در گوشش حرف های عاشقانه بزنید .
بقیه مراحل به همین سادگیست به آرومی همین فضا را دنبال کنید ( عاشق باشید و اعتماد دهنده به طرف مقابل در هر تماس ). کنار هم دراز بکشید و آروم تا حدی لباسها را در بیاورید همسرتان را تحسین کرده و شهوت انگیزی اش را بهش یاد آور شوید . سانتی متر یه سانتی متر بدن همسرتان را لمس کرده و به آن عادت کنید .

 

صحبتی با عروس خانم :
خانم عزیز شما هم وظیفتان همین چیز هاست . اگر لباس آقا داماد را تا آخر در آورده اید بهش بگوید به پشت بخوابد و چشماش را ببند با احتیاط کامل به بدن همسرت دست بکشید آلت جنسی او را اگر خواستید نوازش کنید و نه کار بیشتر . اگر بار اول است در این جلسه اجازه دهید که گذشت زمان همه چیز را یاد بدهد جلسه اول حداکثر می تواند شناخت باشد به هر حال نه آقا از آلت جنسی شما زیاد سر در نیارورد و نه شما از آلت جنسی او پس یک حرکت لذت بخش را شروع کنید مانند نوازش آلت همدیگر و کمی به همین حرکت ادامه دهید .

قصدتان کمی نوازش و بعد خوابیدن و استراحت کردن باشد هرچند ممکن است که چیز های دیگری هم پیش آید . سکس لازم نیست حتما دخول باشد اگر بخواهید یک ضرب سراغ دخول بروید مثل اینه که با زبانی که نمیشناسید برنامه نویسی کنید . صبر کنید تا اول چگونگی موضوع را یاد یگیرید این باعث می شود موقع عمل مقدمات را خوب بدانید
خلاصه کلام :
۱ – تا احساس آمادگی کامل برای کاری نکرده اید وارد عمل نشوید .
۲ – هر لحظه مطمئن باشید همسرتان راحت است ( آقایون بیشتر توجه کنند چون این عمل اولین بار برای خانمها خیلی اضطراب آور تر است )
۳ – اگر عروس باکره باشد از پرده بکارت نترسید اگر دخول را درست انجام بدهید پرده بکارت بدون درد یا خونریزی باز خواهد شد .
این عضو در مردان به صورت استوانه ای شکل می باشد که از ۳ بافت تو درتو تشکیل شده.این بافتها اسفنجی شکل هستند و میتونین شکل یه توری رو واسه خودتون مجسم کنین .در واقغ اونها حاوی میلیونها فضای خالی هستند که در زمان تحریک جنسی توسط خون پر می شوند و باعث بر انگیختگی آلت جنسی می شوند.

پوست آلت هم شل و کاملآً قابل کش اومدنه تا بتونه خودش رو با هر دو حالت فیزیکی آلت تطابق بده….اما کارایی این عضو که معمولاً آقایون بخاطرش فکر میکنن خیلی کارشون درسته! محتاج فعالیت چند عضو دیگه است که من بصورت خیلی ساده اونها رو براتون میگم:
کیسه بیضه یا : Scortum – این عضو از بسیاری مخازن خون و اسپرم تشکیل شده و در واقع کار اصلیش تنظیم حرارت بیضه ها میباشد.بطور معمول در آقایون دو بیضه وجود دارد که (… و اینکه یکیش هم بالاتر از اونیکی باشه کاملاً طبیعیه!! کشتین منو با این سوالتون!!) فوق العاده حساس می باشد.کیسه بیضه از ماهیچه هایی تشکیل شده که در هنگام گرما شل میشن و بین بیضه و بدن فاصله می اندازن و در هنگام سرما هم جمع شده و بیضه ها رو به بدن میچسبونن.

بدن انرژی زیادی رو صرف ثابت نگه داشتن دمای این منطقه میکنه .آقایون توجه کنن که برای همینه که زمستونها ته ۲ تا جیب شلوارشون سوراخ میشه!! چون وقتی با دوستاشون ایستادن چرت میگن ، نا خود آگاه می خواهن دستشون رو به سمت این قسمت ببرن تا هم باعث تقسیم گرمایی بشن و هم این عضو رو از سرما حفظ کنن!!
بیضه ها: در این بخش هورمونهایی مثل تستسترون، هورمون ابتدایی مردانه ، و اسپرمهای ناآماده تولید میشه.درون بیضه توده عظیمی از لوله که بهش Seminiferous Tubules یا لوله منی ساز میگن وجود داره
Epididymis : یه لوله قطور ماهیچه ای که روی بخش پشتی بیضه خوابیده که اسپرمها رو انبار میکنه و با انقباضش اونها رو به سمت رگی به اسم Vas deferens می بره تا اون رگ مواد رو از توی مثانه رد کنه.در مردان لوله خروج ادرار و منی در انتهای پرسوتات یکی میشن …ولی برین خدا رو شکر کنین که در زمان برانگیختگی دریچه لوله ادراری بسته میشه تا همه چی قاطی پاطی نشه!!!…مواد بعد از اینجا وارد رگ اصلی برون ریز یا Urethra میشوند که اینکار هم توسط Ejaculate duct انجام میشه.البته فراموش نشه که به رگ برون ریز عضوی به اسم Seminal vesicles ضمیمه شده که با همکاری پروستات باعث میشن مواد قندی فراکتوز اضافه بشه تا اسپرمها مواد غذایی لازم رو بدست بیارن . یعنی درواقع انرژی بگیرن و محیط مناسبی برای پرورش و آماده شدن اسپرم فراهم بشه. بعد از این لوله برون ریز مواد رو بسمت خروج از بدن هدایت میکنه و شما دجار انزال میشین…

اما ۲ قسمت دیگه وجود داره که توجهتون رو بهش جلب مبکنم.
یکی غده Bulbourethral که در ابتدای برانگیختگی یه پیش آب راه براتون فراهم میکنه تا لوله برون ریز از اسیدها و مواد ادراری پاکسازی بشه.این آب درابتدا حاوی هیچ اسپرمی نیست ولی اگر بعد از یکبار انزال مایع منی همچنان در لوله باقی مونده باشه در کورس بعدی می تونه اسپرمها رو با خودش حمل کنه و براتون یه بچه کاکل زری بالا بیاره!! ولی بدونین احتمالش پایینه اما وجود داره….
نکته دوم ماهیچه ایه که بین معقد وآلت تناسلی قرار داره و در واقع ۲ جا رو کنترل میکنه.برای همینه که هر وقت فشاری به آلت می یارین همون فشار به معقد هم وارد میشه

شب زفاف-شب عروسی (شب زفاف) اولین شب شروع زندگی مشترک و یکی از شب های بسیار مبارک است . مبارکی آن از این جهت است که در روایت آمده مؤمن با ازدواج و عروسی کردن نیمی از ایمانش تکمیل می شود.

به همین جهت در منابع اسلامی آداب فراوانی برای شب زفاف ذکر شده است. در شب زفاف دعا مستجاب است و فرشتگان رحمت خدا را برای عروس و داماد نازل می کنند.شب زفاف در خاطره ی تمامی زوج های جوان یک شب خاطره انگیز است. در این شب همسر مرد به خانه ی وی وارد می شود و آن شب (شب زفاف)اولین شب زندگی آن زن و شوهر است.برای زفاف و آمیزش، شب انتخاب شده است و پیشوایان دینی، شب را برای رفتن عروس به خانه داماد، ترجیح داده اند و چون این عمل همواره در شب انجام می شود آن را شب زفاف می نامند.

 

 

تازه عروس بنا به طبیعت ، از نخستین رابطه جنسی در شب زفاف اکراه و هراس دارد و علت آن معمولا درد جسمانی نیست که اگر همراه با آرامش و خودداری و صبوری مرد باشد خیلی جزئی است. غالبا خود دختر هم نمی داند علت این هراس و اکراه در کجاست ؟ در واقع در شب زفاف تازه عروس دچار نوعی ”‌ شرم ”‌ نیز هست . همه این علت ها را باید در جای دیگری جستجو کرد.در حقیقت چون زن در این مرحله که وارد حیات زناشویی می گردد دگرگونی مهمی در برابر خود می بیند و به زندگی آینده و مسوولیت ها و خطرهای آن می اندیشد و از آن واهمه دارد. همه این واهمه ها ، چه زن از آن آگاه باشد و چه نباشد ، قابل ملاحظه و شایسته توجه است.این وظیفه شوهر است که وجود این هراس فطری زن را دریابد و همواره آن را به یاد داشته باشد.بهترین فرصت برای جلب اطمینان زن همین دوره کوتاه است.
معروف است که شب زفاف را نباید با جبر آغاز کرد ، ما می گوییم در شب زفاف و در کار پاره شدن پرده دوشیزگی نه تنها جبر نباید در کار باشد بلکه این عمل باید دنباله و نتیجه نوازشی صبورانه و معاشقه ای جانانه باشد و شوهر باید عروس را به تدریج متمایل و راغب به عمل نماید نه آن که با شتابکاری و به کار بردن زور،تنها حس شهوت خویش را فرو نشاند. در این صورت تنها جسم زن را تصرف کرده و از تصرف روح او ناتوان مانده است. بنابراین شوهر در شب زفاف باید تمام تمهیدات لازم را به کار گیرد و در نهایت ملایمت و ظرافت عمل کند و بداند که کوچکترین اشتباه در شب زفاف، چندان او را خسته و دل آزرده می کند که به آسانی التیام پذیر نخواهد بود و گاه تا پایان زندگی زناشویی آثار آن بر جای می ماند.

 

باید بدانیم در شب زفاف که اولین رابطه ی جنسی دختر و پسر است در نتیجه ی آن دختر پرده ی بکارت خود را از دست می دهد که در بیشتر مواقع با درد همراه است.پاره شدن پرده بکارت ، در حقیقت نمود خارجی جریانی بسیار پیچیده است که باید آن را آغاز زنانگی و پایان دوشیزگی شمرد. باید گفت در اولین تجربه ی جنسی دو نوع درد برای دختر ممکن است به وجود آید.این دو نوع درد عبارتند از:

۱- درد به علت پارگی پرده بکارت
این درد همان طور که در بالا گفته شد به علت ایجاد یک زخم سطحی در داخل واژن است. که این گونه زخم ها معمولاً دردناک تر از سایر زخم ها هستند. برای کنترل درد، بهترین کار ایجاد معاشقه طولانی است. این کار سبب می شود تا دختر به مرحله ی ارگاسم یا نزدیک آن برسد. رسیدن به ارگاسم، آستانه ی درد را بالا می برد و باعث می شود که درد یا خیلی کم شود و یا قابل تحمل گردد.

۲- درد به علت دخول
این درد دقیقاً به علت کشش دیواره ی واژن است.واژن برای اولین بار می خواهد باز شود. پس درد زیادی را حس می کند.برای کنترل این درد دقیقاً مثل راه حل بالا، باید معاشقه طولانی داشت. تا هم واژن لیزشود و هم آستانه درد افزایش یابد. برای این منظور می شود از ژل مخصوص نیز استفاده نمود.

در شب زفاف برای آمیزش بهتر و کم دردترباید به نکات زیر توجه نمود:
۱- معاشقه طولانی تا رسیدن به مرحله ی ارگاسم ؛
۲-استفاده از ژل مخصوص ؛
۳- دختر را باید قبل از نزدیکی از نظر روحی آماده کرد
۴- در صورت داشتن درد شدید از سوی دختر از ادامه نزدیکی خودداری کنید.

موارد لزوم مراجعه به پزشک:
الف) پارگی پرده بکارت معمولاً دارای خونریزی کم است. البته این قضیه به چثه و سن دختر بستگی دارد. در بعضی از موارد پرده بکارت دختر با نزدیکی پاره نمی شود. در این حالت حتماً باید با جراح زنان مشورت نمود تا وی با روش جراحی پرده را باز نماید.

ب) تا سه روز پس از نزدیکی خونریزی بسیار جزئی، طبیعی است و نباید نگران بود. ولی در صورت ادامه پیدا کردن خونریزی حتماً باید به جراح و متخصص زنان و زایمان مراجعه کرد.

چرا برخی زنان در اولین ارتباط جنسی و در شب زفاف خونریزی ندارند؟
گذشته از فقدان مادرزادی پرده بکارت در بعضی زنان، در صورتی که زن در هنگام رابطه ی جنسی ، آرام و بدون تنش بوده، زمان کافی برای عشق ورزی داشته باشد، با طرف مقابل خود احساس راحتی کند و دهانه ی واژنش به اندازه ی کافی مرطوب باشد، آلت تناسلی مرد به نرمی وارد واژن او می شود . به این ترتیب ممکن است در اولین ارتباط خونریزی نداشته باشد و یا به دلیل نوع خاصی از پرده بکارت اتفاق مشابه این می افتد. اما اگر زن مضطرب باشد یا بترسد و پاهایش را جمع کند دهانه  واژن تنگ خواهد شد و هنگام دخول خونریزی و درد خواهد داشت.
از آنجایی که در نظر مردم پرده بکارت پرده ای بسیار سفت و محکم است که تنها با فشار پاره می شود ، برخی مردها در هنگام رابطه ی جنسی فشار زیادی به دهانه ی واژن آورده و موجب پارگی دهانه ی واژن و درد و خونریزی می شوند. در صورتی که، اگر زن هنگام رابطه ی جنسی آمادگی کافی داشته و به دور از احساس اضطراب باشد هیچ نیازی به فشار از جانب مرد نیست.

نکات قابل توجه در مورد پرده بکارت:
رشته های عصبی در پرده کم هستند و به همین دلیل درصورت آرامش جسمی و روانی پارگی آن معمولاً با درد کمی همراه است. عمل دخول و پاره شدن پرده بهتر است در زمانی که بدن آرام است و هیچ اضطراب و خستگی ندارد انجام شود. بنابراین نزدیکی در اولین شب ازدواج و پس از مراسم طولانی عروسی توصیه نمی شود.

شب زفاف و آموزش شب زفاف

زنان بهتر است قبل از نزدیکی نه به منظور گرفتن گواهی سلامت پرده بکارت، بلکه به دلیل آگاهی ازنوع پرده به پزشک متخصص زنان مراجعه کرده و توضیحات لازم را درخواست کنند؛ زیرا در موارد نادری که پرده از نوع ضخیم است احتیاج به عمل جراحی دارد. ضمن این که تحریک زن و خروج ترشحات از دهانه ی واژن موجب روان شدن دهانه ی واژن و سهولت ارتباط جنسی می شود.

گاهی پرده بکارت با یکی دو بار نزدیکی کاملاً پاره نمی شود و هر دفعه قسمتی از آن پاره شده و کمی خونریزی می کند و البته بدون پارگی پرده، مایع اسپرم ریخته شده بر روی آن می تواند موجب حاملگی شود، زیرا اسپرماتوزئید موجود در اسپرم می تواند از سوراخ پرده حرکت کرده و به طرف تخمک زن برود و حاملگی ایجاد شود. در این موارد زن با پرده سالم حامله می شود.

 

شب زفاف و آموزش شب زفاف

 

آداب روابط زناشویی زن و مرد دو قسم است:


الف – آداب شب زفاف که عبارت است از :

۱- ابتدا عروس و داماد وضو بگیرند.

۲- تکبیر گفتن در شب زفاف

برخلاف مراسم جاهلیت – که متأسفانه عده ‏؈س بگذارد و برای خود و عروس و اولاد آینده‏شان ، چنین دعا کند: خدایا این زن را به امانت از تو گرفتم و با کلمات تو او را حلال کردم، اگر از این زن فرزندی برای من مقرر فرمودی او را پربرکت و پارسا قرار ده و برای شیطان در او بهره‏ای قرار مده».

 

ب – آداب عمومی ( مستحبات) زناشویی:

۱- گرفتن وضو

۲- گفتن بسم اللّه‏

۳- در هنگام جماع تعجیل نکند و زن را برای آن آماده کند تا او هم کاملاً لذت ببرد.

۴- جماع در شب‏های دوشنبه، سه شنبه، پنج شنبه یا جمعه باشد.

۵- هنگام جماع با زن ملاعبه و بازی کند تا او کاملاً آماده شود.

۶- جماع را وقتی انجام دهد که زن میل دارد.

۷- بهتر است نزدیکی در اول شب نباشد ، بلکه ساعاتی بعد از خوردن شام باشد ، زیرا معده پر است و نزدیکی موجب قولنج و فلج و چکیدن بول و فتق و ضعف بینایی و برخی بیماری های دیگر می شود.

امام رضا(ع) فرمود این عمل را در آخر شب انجام دهید. زیرا برای بدن صالح تر و مایه امید بیش تر و ذکاوت بیش تر برای فرزندی که به دنیا می آید ، می باشد. (سفینه البحار ، ج ۱، ص ۱۸۱)

 

منبع:آمازینگ


موضوعات مرتبط: مساعل زناشویی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:آموزش های شب زفاف و کارهای اشتباه در شب زفاف,شب زفاف,شب اول عروسی, | 13:9 | نویسنده : حامد |
این ماساژ به هردوی شما کمک میکند تا از استرس و خستگی کار روزانه خلاص شوید و از یکدیگر لذت ببرید.برای شروع ماساژ جنسی ،شما باتوجه به علایق خود میتوانید محیط اطراف را با استفاده از نورچراغ خواب وموزیک آرام آماده کنید.فراموش نکنید که پیام گیرتلفن خودرا هم روشن کنید تا بعدا”صدای زنگ تلفن مزاحم کار شما نشود!

بعداز آماده شدن شرایط بدون معطلی ماساژ جنسی همسر را شروع نمایید.-برای شروع ماساژ ابتدا صورت او را نوازش کنید تا اضطراب و خستگی او برطرف شود.
-ماساژ گردن و شانه و پشت به رفع دردهای عضلانی کمک میکند.
-شما میتوانید ازاو با ماساژ دست وپا پذیرایی کنید.
-ماساژ سراسربدن از فرق سرتا انگشت پا بسیار تحریک کننده است.
-شما میتوانید بعضی جاهای بدنش را به نرمی و با ملایمت وبعضی جاهای دیگررامحکم و با فشارماساژ دهید.
-بسیاری از زوجها که بعد از کار روزانه خسته بوده و میلی به انجام رابطه جنسی ندارند بوسیله ماساژ جنسی، بخوبی تحریک و آماده انجام رابطه جنسی میشوند.ازطرف دیگرماساژ جنسی ارتباط و اطمینان میان شما را بیشتر میسازد.
-در هنگام ماساژ جنسی باید به عکس العمل کلامی و بدنی همسرتان خوب توجه کرده و با توجه به میزان رضایت و نیاز او به ماساژ سایرقسمتهای بدنش ادامه دهد.
-همیشه بدن همسر خود را باعشق و حساسیت لمس کنیدو بیاد داشته باشید که یک ماساژموفق فقط با لمس عاشقانه انجام میشود.
چنین تصور کنید که عشق و علاقه از قلب شما به دستهایتان منتقل و از آنجا به بدن او هدایت میشود.
اصول ماساژ جنسی و شهوانی:
۱- بهتر است ماساژ روی یک پارچه نرم و لطیف و روی زمین انجام شود.تخت خوابهای فنری برای اینکار مناسب نیستند.
۲- برای انجام ماساژ باید محیط شما راحت و امن بوده و نگران آمد و رفت سایرین ومزاحمت دیگران نباشید.
۳- دستهای خود را تمیز شسته و آنها را گرم کنید.
۴- مواظب باشید که روغن ماساژی که استفاده میکنیدخیلی گرم یا خیلی سرد نباشد.
۵- ساعت مچی انگشتر و زیورآلات خود را خارج کنیدتا به پوست او آسیبی نرسد.
۶- همیشه اول روغن ماساژ را روی دستهای خودریخته بعد به بدن همسرتان  بمالید.گاهی اگر روغن یا لوسیون ماساژ را مستقیما” روی بدن بریزید آزاردهنده خواهد بود.
۷- از شروع ماساژ تا پایان آن هیچوقت هردو دست خود را باهم از بدن او برندارید.
۸- همیشه با نرمی و صرف وقت ماساژ دهید و هیچگاه عجله نکنید.
روشهای انجام ماساژ جنسی:
۱- با استفاده از کف هردو دست بدن طرف مقابل را دایره وار ماساژ دهید.این دایره را از مرکز به خارج بکشید و روی قسمتهای استخوانی بدن زیاد فشار ندهید.میتوانید ماساژ را با نوک انگشتان یا کف دست انجام دهید.همیشه بدن او را به آهستگی ماساژ دهید.
۲- همسر شما به شکم دراز میکشد وشما روی رانهای او مینشینید.کف دست خود را روی باسن او گذاشته انگشتها را بطرف بالا(سرش) نگه دارید.حالا با فشار بدن خود دستتان را روی پشت او بطرف سرش بالا ببرید .هنگامیکه به گردن رسیدید دستها را بطرف شانه ها ببرید.شانه و بازو را بمالید و از آنجا به سمت باسن بروید و دوباره از اول شروع کنید.
۳- در یک طرف او بنشینید و دستها را دوطرف ستون مهره ها بگذارید و کمر او را به طرف لگن و ران بمالید.اغلب مردان و زنان از این نکته شکایت دارند که از لحاظ جنسی به رضایت کامل نمیرسند بدون آنکه از خودشان بپرسندآنها از رابطه جنسی چه میخواهند وچرا به ارتباط جنسی نیاز دارند.
در اولین قدم شما باید بدن خود را بخوبی بشناسید.بدن خود را لمس کرده و آنرا نوازش کنید تا بفهمید که چه میخواهید.بیاد داشته باشید که عشق و علاقه فقط در لمس مکانیکی بدن خلاصه نمیشود.
در حین رابطه.جنسی شما میتوانید با صدا وتغییر قیافه خود طرف مقابل را راهنمایی کنید یا اینکه دست او را بگیرید و روی قسمتهایی از بدنتان بگذارید که از تحریک آنها احساس لذت بیشتری میبرید و به این ترتیب همسرتان را راهنمایی کنید.
مواقعی هست که گفتار کاربردی ندارند و شما باید با رفتارتان با طرف مقابل ارتباط برقرار نمایید.انسان نیازفراوانی به لمس دارد و همین موضوع اهمیت ماساژ جنسی را برای زوجها بیشتر میسازد.گاهی همین لمس بدن و ماساژ جنسی علاوه بر لذت زیاد حتی ممکن است به ارگاسم نیز منجر شود.
فضای محیط پیرامون نقش مهمی در میزان رضایت شما از رابطه جنسی دارد برای همین بهتر است:
-شما معمولا” اتاق خواب خود را مطابق فانتزی های سکسی تان ( تخیلات جنسی) تزیین میکنید.
-یکی از مهمترین نکات محیط اطراف مسئله نور و روشنایی است.
-میتوانید از آباژور یا چراغ خواب با نور کم استفاده کنید.
-لامپهای پرنور و همچنین تلوزیون و هر وسیله پرسروصدای دیگری را خاموش کنید.
-بهتر است یک موزیک ملایم نیز پخش کنید.
-نوع پوشش و حتی رنگ لباس شما میتواند برای طرف مقابل حاوی پیام و نکته خاصی باشد.
-برای راحتی بهتر است لباس نرم و کوتاه و به رنگ روشن بپوشید.

152782

چند نکته مهم در مورد ماساژ محرک جنسی:
۱- با انگشت اشاره ومیانی خود مانند یک مداد به سراسر بدن اوبکشید.
۲- قسمتهای تحریک کننده بدن مثل آرنج و داخل رانها را غلغلک بدهید.
۳- انگشت خود را مانند روش اول روی بدن بکشید ولی این بار انگشتتان را مرتب از روی بدن برداشته و دوباره روی آن بگذارید و نقطه نقطه جلو بروید.
۴- با لبهایتان سراسر بدن او را ببوسید.
۵- انگشتان خود را مثل حالت راه رفتن پرنده روی بدن او بحرکت آورید.
۶- با نوک انگشت ولی با فشاری بیشتر از حالت شماره یک بدن او را لمس کنید.
۷- پوست او را بین انگشتان خود گرفته و خیلی آرام و بنرمی نیشگون بگیرید.
۸- پوست او را بین انگشت شست و چهارانگشت دیگرجمع کرده و بدون ایجاد درد بگیرید.
۹- موقع نیشگون گرفتن به آرامی و بدون ایجاد درد پوست را بپیچانید.
۱۰-با نوک انگشت به نرمی مانند یک پر بدن او را نوازش کنید.
۱۱- با کف انگشتان خود بدن او را از بالا به پایین لمس کنید.
۱۲- مثل حالت بالا انگستان خود را به شکل دایره حرکت دهید.
۱۳- گاهی بدن او را با پشت انگشت نیز نوازش کنید.
۱۴- با دو انگشتتان دو خط فرضی موازی و ممتد روی بدن بکشید.
۱۵- با انگشتان خود یک حلقه دور پوست او ایجاد کرده و این حلقه را بحرکت در آورید.
۱۶- دو انگشت خود را به شکل نعل اسب یا حرف یو گرفته و با آن بدن را ماساژ دهید.
۱۷- با انگشتان خود مثل حالتی که روی کی بورد میزنید روی بدن او بزنید.
۱۸- قسمت باسن و کفل های او را نوازش کرده و بمالید.
۱۹- گاهی با کف دست روی رانها و سینه او آرام ضربه بزنید.
۲۰- با کف دستتان شانه و سینه ولگن وزانوی او را بمالید.
۲۱- با دست تمام بدن او را نوازش کنید.
۲۲- با ناخن به آرامی روی نواحی مختلف بدن او بکشید.
۲۳- گاهی با نوک چهار انگشتتان با هم او را ماساژ دهید.
۲۴- با ناخن به نرمی روی پوست او خطهایی بکشید.
۲۵- با پشت دست و ناخن هایتان بدن او را نوازش کنید.
۲۶- ناخن شست را روی یک سینه و ناخن بقیه انگشتان را روی سینه دیگر قرار دهید و به آرامی فشار دهید.
۲۷- با ناخن دایره های بزرگی روی سینه او بکشید.
۲۸- با چهر انگشت دست خود مانند یک برس به نرمی روی بدن او بکشید.
بیاد داشته باشید که کارهای فوق را هر دو طرف،چه زن و چه مرد،میتوانند برای همسر خود انجام داده و لذت ببرند.
نحوه ماساژ گردن
گردن را چگونه ماساژ دهیم ؟
شب ها گردن را با کرم ماساژ دهید، به این ترتیب که مقداری کرم را با سر انگشتان روی گردن بگذارید و دست را از پایین به طرف بالا به شکل ضربه های آهسته ای حرکت دهید. یکی از بهترین و آسانترین کرمهای خاص گردن را می توانید از مخلوط مساوی لانولین و کره کاکاپو بسازید. لانولین و کره کاکاپو را در ظرفی بریزید و روی بخار آب کمی حرارت دهید تا ذوب شود و بهم بیامیزید. کرم بدست آمده را شبها روی گردن بمالید و صبحها بشویید. روغن بادام زمینی و یا روغن ذرت نیمگرم هم برای ماساژ گردن مناسب است.
کرم تقویت کننده پوست گردن را به این شکل بسازید:
یک قاشق غذاخوری کره کاکاپو، یک قاشق غذاخوری لانولین، نصف فنجان روغن بادام زمینی یا روغن ذرت، چهار قاشق غذاخوری آب.
روغن ها را درون ظرفی به آرامی حرارت دهید تا ذوب شود، سپس آب را به آن اضافه کنید و هم بزنید. ماده بدست آمده را در ظرفی غیر فلزی بگذارید. هنگام استفاده مقداری کرم روی پوست گردن پخش کنید و از پایین به طرف بالا، پوست گردن را ماساژ دهید.

نکته:
در هنگام ماساژ گردن بسیار مراقب باشید که به مهره های گردن آسیب نرسد و یا حرکات شما ناگهانی و یا با فشار ناگهانی بر روی مهره های گردن نباشد.

ماساژجنسی بدن, آموزش ماساژ جنسی,ماساژ بدن

نحوه ماساژ کف پا (آموزش از دکتر مهرداد منصوری)
ماساژ پا یکی از راه های احساس آرامش در پا و گاهی کل بدن است. ماساژ میتواند موجب افزایش جریان خون پا شود. ایستادن و راه رفتن به مدت طولانی میتواند موجب فشارهای زیادی به فاشیار کف پا شود که موجب احساس خستگی و یا درد در پا میشود. ماساژ پا میتواند در برطرف کردن این احساس خستگی و درد کمک کند. در زیر چند نمونه از ماساژ هایی را که برای کف پا استفاده میشود ذکر میکنیم.
روش اول ماساژ کف پا : با یک دست پنجه پا را میگیریم. با دست دیگر طوری پا را میگیریم که کف انگشتان در زیر کف پا قرار گرفته و شست بر روی پا قرار بگیرد و سپس همین دست را از پنجه به طرف مچ پا میکشیم و فشار ملایمی به پا وارد میکنیم.

ماساژجنسی بدن, آموزش ماساژ جنسی,ماساژ بدن

روش دوم ماساژ کف پا : با دو دست پنجه پا را میگیریم بطوریکه انگشتان دو دست در زیر پنجه و شست هر دو دست بر روی سطح پشتی پنجه پا قرار بگیرند. فشار کمی با دستها به پا وارد کرده و دست ها را در جهت مخالف هم به طرف خارج میکشیم بطوریکه سر متاتارس ها مثل بادبزنی که باز مشود از هم دور کند. این کا را ۱۰-۵ بار تکرار میکنیم.

ماساژجنسی بدن, آموزش ماساژ جنسی,ماساژ بدن

روش سوم ماساژ کف پا : با دو دست طوری کف پا را میگیریم که کف انگشتان بر روی پشت پا قرار گرفته و شست ها بر روی کف پا باشند. سپس در حالیکه با شست هایمان کف پا را فشار میدهیم آنها را از هم دور کرده و به طرف لبه پا میبریم. این کار را ابتدا در قسمت پاشنه انجام میدهیم و در دفعات بعد کم کم به طرف پنجه میرویم.

ماساژجنسی بدن, آموزش ماساژ جنسی,ماساژ بدن

روش چهارم ماساژ کف پا : با یک دست پنجه پا را گرفته و با پاشنه دست دیگر فشار مداومی را به کف پا از پنجه تا پاشنه وارد میکنیم.

ماساژجنسی بدن, آموزش ماساژ جنسی,ماساژ بدن

روش پنجم ماساژ کف پا : به هر قسمت کلفت شده و برجسته یا دردناک در کف پا، با انگشت شست بطور دایره وار فشار وارد میکنیم. فشار باید عمقی باشد ولی نه آنقدر زیاد که ایجاد درد کند.


موضوعات مرتبط: مساعل زناشویی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:آموزش ماساژ جنسی به همراه تصویر,ماساژ,مساعل جنسی,ازدواج, | 13:3 | نویسنده : حامد |

ارگانسم

دانشمندان، دستگاه جدیدی را اختراع کرده‌اند که با فشار دادن یک دکمه، رسیدن به ارگاسم را برای زنان فراهم می‌کند.

به نقل از شعبه‌ی محلی شبکه‌ی تلویزیونی سی.بی.اس در شارلوت واقع در کارولینای شمالی، این دستگاه که از یک پاکت سیگار نیز کوچک‌تر است، به عنوان یک “امپلنت پزشکی”، طراحی شده و با استفاده از الکترودهایی، اوج لذت را در یک رابطه جنسی برای زن ایجاد می‌کند.

این دستگاه، به ویژه به زنانی که از اختلال در فاز ارگاسم رنج می‌برند، کمک می‌کند.

در عمل جراحی برای کاشت این دستگاه، بیمار باید هوشیار باشد تا پزشک جراح بتواند به طور دقیق، اعصابی را که در نخاع وی با الکترودها متناسب هستند، پیدا کند. پس از آن یک مولد سیگنال که به احتمال زیاد باید در زیر پوست باسن بیمار کاشته شود، به این الکترودها متصل خواهد شد.

استوارت ملوی، یک جراح در شهر “وینستون سَلِم” ایالت کارولینای شمالی در آمریکا، به شکلی تصادفی، به فکر ساخت این دستگاه را افتاد.

ارگاسم

او به وب‌سایت “نیوساینتیست” می‌گوید: «من در حال جای‌گذاری الکترودها بودم و ناگهان دیدم که زن با صدای بلند شروع به فریاد زدن کرد. از او پرسیدم که “جریان چیست؟” و او گفت: “تو باید به همسرم یاد بدهی که همین کار را بکند.”»

ملوی هم‌چنین این ایده را توضیح داده که امپلنت با یک ریموت کنترل دستی راه می‌افتد و با فشار دادن یک دکمه، ارگاسم ایجاد می‌شود.

با این وجود او تاکید می‌کند که این روش درمانی تنها باید در موارد خیلی جدی اختلال فاز ارگاسم استفاده شود چرا که دستگاه می‌تواند مانند دستگاه تنظیم‌کننده‌ی ضربان قلب عمل کند و برای افراد سالم، خطرآفرین باشد.

بر اساس این گزارش، تولید آزمایشی این دستگاه توسط یک شرکت مستقر در مینیاپولیس آمریکا از اواخر امسال آغاز خواهد شد.


موضوعات مرتبط: مساعل زناشویی ، ،
برچسب‌ها:

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • پرشین صدا